zaterdag 31 januari 2015

Kleine beursjes

Wat een leuke reakties op
de Antoinette
ik heb begrepen dat er nog meer zijn
die deze lap ook willen  borduren...
succes voor diegene .

Inmiddels weten jullie wel dat ik het borduren van letterlappen
wel heel erg graag doe, deze borduur ik allemaal volgens een patroon
uit een boek of van pinterest
of gekocht.....
maar ik vind het ook leuk om zelf patroontjes samen te stellen
uit allerlei patroontjes
die ik overal vandaag haal,
Zo heb ik afgelopen week 3 kleine 
beursjes gemaakt
de kleinste is 5.5 x 5 
alles over 1 draadje geborduurd 
met DMC garen 

eerst een patroon op de stof tekenen waartussen je
moet borduren
dan allerlei patroontjes
uitzoeken

en borduren maar
een stofje om de binnenkant af te werken
erbij gezocht
hier heb je maar restjes voor
nodig
een stukje band
voor de achterkant


en dit zijn ze geworden
de schattige hertjes vond ik hier
het andere van pinterest


aan de achterkant een stukje band
geknipt uit
een restje stof
kantje eronder
en dit naai je tussen
de zijkanten vast

de binnenkant met blauw afgewerkt
het 2de beursje....
de meeste patroontjes komen uit
het boek
Messages Personnel
en 
m'n geboortejaar
erbij geborduurd

op de achterkant m'n initialen
en een bandje 
erop gezet


de binnenkant wederom afgewerkt
met een blauw stofje

en dan de allerkleinste
ook deze patroontjes komen
uit dat boek

en op de achterkant een 
randje geborduurd


de binnenkant alweer met blauw
( ben ik gek op, maar dat
hadden jullie al gemerkt hihihi )


Ik heb ze zolang in een oude sauskom neergelegd
totdat ik mss een ander plekje vindt
want ik wil
er nog 1 bijmaken , maar deze
heeft een heel ander model
en daar moet ik
eerst een proefmodel van maken
van stukje stof 

maar het komt wel leuk uit met
dat blauwe randje 
van de sauskom


Een heel fijn weekend allemaal

Liefs Jeanet

11 opmerkingen:

Elizabeth zei

Geweldig mooi gemaakt Jeanet!
En wat leuk dat je van 1963 bent ... ik ook!

Corrie zei

Nu je het de patroontjes zelf samengesteld hebt, zijn ze nog mooier en uniek. Heel mooi.

Xandra Dekker zei

Wow...wat prachtig zo`n geborduurd beursje. Heel bijzonder en persoonlijk.

Fijne zondag Xandra

Hilda zei

Wauwwww hier zit één te kwijlen. Ik vind ze heeeeeel mooi , iets wat niemand heeft. Top!!!!!!

Groetjes hIlda

Mihaela zei

Very beautiful work!!!

Pouwla zei

Hoi Jeanet, wat een leuke beursjes zeg! Wil ik ook nog eens proberen te maken maar graag wil ik de rose sampler ook maken. Nu is mijn vraag, heb jij deze met een draadje geborduurd? Graag hoor ik van je, liefs Pouwla.
p.guns@hotmail.com

Muggensteekjes zei

Wauw Jeanet, wat een fijne borduurwerkjes zijn dit, vind de beursjes ook zo mooi afgewerkt met van die lieve blauwe stofjes. En alles ook weer zo mooi samengesteld met de sauskom. Nog bedankt dat je me de nummers voor de Antoinette hebt doorgegeven, kan ik straks weer aan een heel mooi nieuw project beginnen.
Liefs, Ingrid.

Het lieve hemeltje. zei

Ik heb ze gisteren al even goed van dichtbij bekeken en ze zijn zoooo leuk.
Ik vind ze super staan in de oude sauskom.
Ik moet nog even goed nadenken wat ik met het kleine beugeltje ga doen wat ik van je gekregen heb.
In elk geval inspiratie zat haha.

Liefs, Ciska

Hobbyrita zei

Oh Jeanet, hoe mooi heb je die beursjes weer gemaakt! Echt prachtig! Zoiets heb ik nog nooit gemaakt en dan zo mooi afgewerkt binnenin met stof en ook buiten, gewoon perfect! Ze passen perfect in die sauskom.
Liefs, rita.

Unknown zei

Het patroon van de Antoinette vandaag opgehaald , de eerste steekjes worden vanavond gezet :))
Fijn weekend xxx

Unknown zei

Heel veel beterschap, hopelijk heb je de griep snel weer overwonnen,
Liefs, Sonja