vrijdag 14 juni 2013

Borduurmap

 Een paar weekjes geleden kwam m'n lieve vriendin Hilda
een dagje hierheen , ze was lekker op tijd zodat we genoeg tijd hadden om een bezoekje te brengen aan de
We hebben er ons heerlijk een paar uurtjes vermaakt
en natuurlijk viel erook nog wat
in onze mandjes
Ik ben er gelijk mee aan de slag gegaan
kheb een borduurmap gemaakt
meer voor de sier als om te gebruiken hoor
 

dit is het patroon wat ik gebruikt hebt
niet alles zoals je ziet
maar gedeeltes eruit
 
het kant wat eromheen zit komt
ook bij de Quilthoeve vandaan


het mapje sluit met een strik van oud kant
en ik heb er een bedelklosje ,
sleuteltje en hartje
aan vast gemaakt
 


aan de zijkant van het mapje heb ik
 kant bevestigd komt ook bij de
Quilthoeve vandaan
en een oud klosje met wat DMC garen
bovenop vast gemaakt
 


in de binnenkant kun je een schaartje vastmaken
en aan de hartjes hangt het DMC garen wat ik gebruikt heb
deze mooie hartjes verkoopt de Quilthoeve ook
 


 vond het leuk een oud popje erin vast temaken
en een oud klosje rose garen
 

 
het kleedje is ook een oudje met klosje erop
hier zie je de mooie hartjes beter
 
ik ben ondertussen weer met een nieuwe merklap begonnen
"Emerence 1896"
( dit plaatje komt van internet)
 
Ik borduur het in 2 verschillende tinten blauw
binnenkort maak ik er wel een foto van !
 
Een heel gezellig weekend allemaal
 
Lieve groetjes Jeanet

15 opmerkingen:

Corrie zei

Wat ontzettend leuk gedaan met al die details. Ik vind eigenlijk de binnenkant nog mooier dan de buitenkant.
Groeten van Corrie.

Unknown zei

Oh, wat ben jij toch heerlijk beziggeweest, je borduurmap is beeldig!
Wat lijkt het me heerlijk om op de quilthoeve eens lekker rond te snuffelen, jammer dat het zover weg is :)
Veel borduurplezier , fijn weekend, liefs, Sonja

Elizabeth zei

Wat een schitterend mooie borduurmap heb je gemaakt, het is echt helemaal jouw stijl! Je hebt het helemaal in de vingers.. Leuk detail vind ik de draadjes DMC die je aan de hartjes hebt gehangen...

Fijn weekend, groetjes van Elizabeth

Maia zei

Schitterend deze borduurmap en houd die ook maar lekker voor de sier want het zou zonde zijn als het zou gaan slijten door gebruik.
Wat is de binnenkant ook super met dat schattige poppetje en die oude klosjes en de sluiting ook erg mooi met dat bedelklosje!
Fijn weekend
Lieve groet Maia

scrappy jen d zei

Prachtig is dit weer! Grote bewondering voor je artistieke ideetjes! Liefs, Jen.x

Coby zei

Hoi hoi, oh oh wat is dit prachtig en zow lief en dan zo'n klein poppetje er ook nog in.

fijn weekend,
lieve groetjes Coby

Contrastes-Rosa Mª zei

Te ha quedado monísimo, gracias por el esquema, feliz fin de semana:-)

Ellen zei


Prachtig!! Ziet er heel mooi uit met al die mooie borduurpatroontjes erop en binnenkant schitterend aangekleed , weer een heel leuk idee! ;)

Lieve groetjes Ellen

Andrea zei

Heel mooi! Je zou zin krijgen om ook te beginnen!

Mijn kleine wereld zei

Wat mooi je borduurmap, je moet maar op het idee komen. Veel succes met je nieuwe merklap, ben al nieuwsgierig naar het resultaat!
Fijn weekend!
Christelle

Het lieve hemeltje. zei

Wat ben je toch ontzettend creatief!
Het is een super lief mapje geworden, en ik ben weg van de merklap dus ben benieuwd hoe hij zal worden ..te mooi waarschijnlijk.

Liefs, Ciska

Francisca zei

Wat een schattig mapje.Wat heb je dit allemaal weer super leuk bij elkaar gezocht.Wat een mooie kleuren.

Groetjes Cis

*Mieke*Petitevictorianrose*and*PastTimeChildhood zei

Lieve Jeanet, wat een prachtige borduurmap, zulke lieve kleurtjes, en je hebt hem zo leuk gevuld met allemaal van die aparte spulletjes.
Dat kleine popje erin staat zooo schattig :)
Voor jou ook een heel fijn zonnig weekend !

Lieve groetjes Mieke

Hilda zei

Ja en zo sta je met Jeanet in de Quithoeve, ziet ze gave stofjes. Legt het bijelkaar en weet dan ongeveer wat ze al gaat maken. En dit is dus het resultaat. Pffffff het is schitterend geworden Jeanet, toppie!!!!!!!!
Ik heb bewondering voor je ideetjes die zo spontaan ontstaan en dan "zo" uit je vingers komen!!!!!

Groetjes Hilda

Monie zei

Dit is ook al zo'n kunst stukje Jeanet. Complimenten erg mooi gemaakt. Groetjes van Monie