zondag 2 maart 2014

Op visite en we nemen mee ........

Gisteren stond er weer een dagje bij Ciska ingepland
deze keer ging Brie ook mee
ik heb haar opgehaald en samen gingen we op weg
en dan neem je ook wat mee voor Ciska...
ze is immers bijna jarig.
Het was echt een dolle boel gisteren
kan ook niet anders als er 3 dames bij elkaar op bezoek komen die
dezelfde passie en liefde delen voor oud speelgoed, poppen
maar ook andere oude spullen
eerst alles weer goed bekeken bij Ciska want ze
had weer een paar nieuwe poppen erbij
daarna was het tijd voor de cadeautjes
 
 dit popje had ik voor Ciska gemaakt
een klein country lappen popje
en daarbij een tasje gemaakt
met een zelfde meisje geborduurd
als uit mijn tasje
 
dit popje voor Brie gemaakt
omdat ik laatst van haar zomaar
een pop kreeg
en ik had er nog een voorleesboekje
bij gegeven omdat ze oma wordt !

de schoentjes bij deze popjes
heb ik geverft en
er kruisjes op geborduurd
zodat het lijkt alsof ze dicht
gesnoerd zijn

 hier nog even saampies op de foto
 voor mezelf heb ik ook zo'n popje gemaakt
alleen ik heb er een vestje bij gehaakt
en ook een mutsje
 
ik had er geen patroon van
maar uit m'n hoofd gedaan

ook nog even gezellig met z'n drietjes
op de foto

 maar als je op visite gaat dan ga je ook weer
met cadeautjes naar huis
ik kreeg van Ciska een leitje en klein telraampje
ook zat er een boekje bij
met oude baby patronen van mutsjes, sokjes , truitjes
en vestjes.....
zucht zoooooo leuk allemaal
Nog super bedankt Ciska voor al het moois
en het heeft allemaal een plekje
gekregen
ik vergat nog iets te laten zien wat ik van
Ciska kreeg...
een oud springtouw
het past allemaal prachtig in het
hoekje met
School Days
 
ook Brie nam iets mee
ze wilde 2 poppen opruimen en of het iets voor Ciska en mij was
nou dat laten wij ons
geen 2 de keer zeggen !!
Kijk eens wat een schitterende pop
heerlijk bespeeld ze mistte haar tandjes en had een
pruik die bijna vergaan was
maar ik heb haar weer een "nieuw "
uiterlijk gegeven
2 nieuwe tandjes van keukenrol en lijm
en haar pruik daar heb ik uit een andere pruik
nieuwe stukken tussen genaaid
als je goed kijkt zie
je de lichtere kortere stukken
ertussen

 heeft ze nu niet een prachtige
bos haar
 er zit zelfs wat krul in
ook nieuwe kleertjes en een gebreid vestje
aangedaan
ze ziet er zo heel anders uit
is het geen grote dame van 72 cm !!

ze kan mooi op de andere meisjes passen
dat gaat haar prima af.

Ciska kreeg ook een super schattige pop
daar zal ze zelf wel een post van maken
ik hoef jullie niet te vertellen dat
we alle drie
erg genoten hebben
en we raken niet uitgeklets
over van alles en nog wat !
We zijn zo blij dat we elkaar ontmoet hebben
en hoe leuk het is om je hobby met andere
te kunnen delen die ook
deze passie hebben !
 
Ik wens jullie een gezellig week allemaal
 
Liefs Jeanet



8 opmerkingen:

Lida zei

Wat een gezellig uitje en wat leuk om elkaar zulke schattige cadeautjes te geven! Groetjes
Lida

Het lieve hemeltje. zei

Oh wat een gezellige post weer hihi.
Maar het was dan ook weer zo`n gezellige dag...we hebben wat afgelachen he?
En dan de kadootjes nou het leek wel kerst!! en nogmaals super bedankt voor het popje en tasje ze hebben hun plekje hier in huis al gevonden hoor.
En je pop..ik heb gezien hoe het pruikje was en wat je er van gemaakt hebt echt een metamorfose en die tandjes vind ik echt heel grappig staan.
Oh wat is die dag weer snel gegaan maar we gaan het nog heel vaak over doen hoor.

Liefs, Ciska

Coby zei

Hoi hoi, jullie hebben het wel getroffen met elkaar en van die mooie lieve kadootjes erbij, ik vindt jullie poppen zo leuk en mooi gemaakt...

Heel leuk om deze post te lezen en de mooie foto's te zien.

Liefs
Coby

Unknown zei

Hoi Jeanet.
Wat heb je er een leuke post van gemaakt. Ik vond het ook super gezellig hoor. En nog heel erg bedankt voor je mooie cadeautjes. Ik heb hier ook alles een plekje gegeven. Is ook zo leuk om lekker te tutten met spulletjes. En je heb de pop echt een hele mooie nieuwe look gegeven. Grote zus staat daar heel mooi bij haar poppenwagentje met kleine zusjes.
Zo,n dag vliegt ook veels te snel voorbij als het zo gezellig is.
Liefs Brie

Hobbyrita zei

Oh tijdens het lezen kan ik het me zo voorstellen! Zo leuk om bij mensen te komen die dezelfde passie delen, je raakt niet uitgepraat en uitgekeken, ideetjes opdoen, cadeautjes uitwisselen, superleuk!
Prachtige poppen laat je weer zien! Een dagje om te onthouden!
Grtjes, rita.

Corrie zei

Wat hebben jullie elkaar verwend.

Maia zei

Weer een heerlijke ontmoeting hebben jullie gehad en wat heb je een mooie pop gemaakt zeg!
Zomaar zonder patroon niet te geloven! Ze doen me denken aan de holly hobby poppen vroeger.
Wat een leuke cadeautjes heb je ook terug gekregen en dat je die mooie oude pop weer zo prachtig hebt gemaakt met mooi krullend haar en twee nieuwe tandjes...jullie zijn echte poppendokters hoor!
Ze staat daar ook prachtig op de kleintjes te letten!
Fijne week
Lieve groet Maia

Annette zei

Lieve Jeannette

Ik kan je maar niet mailen en wil je erg graag iets vragen zou je mij een mailtje willen sturen aub naar
scrapbook.annette@gmail.com

liefs Annette