donderdag 28 augustus 2014

Oud Hollandse Potjes

Misschien kennen jullie ze nog wel
van vroeger, moccona koffie potjes
"heerlijke koffie....direct klaar"
van die oplos koffie , moet er niet aan denken
geef mij maar lekkere cappuchino of espresso koffie
maar ik dwaal af ....
Ciska en ik vonden er 12 bij de kringloop
dus eerlijk gedeeld
maar ja wat moet je nou met al die potjes ?


Je kunt ze zo laten met het ijzeren dekseltje erop
voor pure nostalgie,
ook werden ze veel in schuren gebruikt en dan vooral door de mannen onder ons
voor hun verzameling schroefjes, spijkertjes en moertjes
gaatje in het deksel slaan en zo onder een plank hangen
( wie zal dat idee nu uitgevonden hebben hihihi )


of je zoekt leuke Hollandse 
borduurtjes op ....speciaal voor in de 
keuken
en dan borduren in m'n favoriete blauwe 
kleur DMC garen


je kunt er ook 
erg leuk mee decoreren
met wat oud emaille spulletjes
een oud stuk sunlight zeep
knijpertjes

zo'n "oud" Hollands blik
past er ook prima bij


een mini serviesje

nog een cacao blik
een oude rasp
dat alles staat op een dienblad
hier in de keuken


ook nog een zakje erbij gemaakt
met een Hollands
 kippetje erop



Het zou zo uit een oude keuken
kunnen komen toch 
heerlijk die nostalgie


maar waar ik de andere potjes heb neergezet
laat ik wel in een andere post zien !
Ik pak nu m'n rozen merklap
maar weer eens op
anders komt deze nooit af !

Liefs Jeanet


11 opmerkingen:

Hobbyrita zei

Wat heb je die leuke potjes weer een mooie nieuwe bestemming gegeven! In je favoriete kleur passen ze weer perfect bij al het andere in je huis en heb je er weer een prachtig mooi versierd hoekje mee gemaakt in je keuken. Jij hebt hier echt wel aanleg voor!
Grtjes, rita.

Corrie zei

Ik heb zitten genieten van het mooie tafereeltje. Je hebt er iets bijzonders van weten te maken. En je hebt mij weer op ideetjes gebracht.

Unknown zei

Wat een heerlijk keukenhoekje,die kleine borduurtjes zijn gewoon supermooi :)
Liefs, Sonja

Marguerite zei

Wat een heerlijk, gezellig, knus hoekje heb je gemaakt.

Ineke Original zei

Helemaal geweldig! Ik word gewoon jaloers op je. Welke kleur blauw gebruik je? Ik vind de kip SUPER! Ik zou alles wel willen doen, maar ja....ik Quilt.

Xandra Dekker zei

Hallo Jeanet,

Ik vind de potjes al leuk zonder versiering maar jij hebt er weer iets moois van gemaakt. Leuk hoekje heb je gecreëerd.

Fijn weekend Xandra

Het lieve hemeltje. zei

Ja die potjes haha...die moesten we eerst even van de ministeck ontdoen.
Maar ze zijn zo leuk en helemaal met jouw mooie borduurtjes erop.
Ik vind het zo leuk staan allemaal bij elkaar...super nostalgisch.

Liefs, Ciska

*Mieke*Petitevictorianrose*and*PastTimeChildhood zei

Lieve Jeanet, wat een prachtige post weer met zulke sfeervolle foto´s !
Wat zien die potjes er beeldig uit met die mooie borduurseltjes erop, en je hebt alles zo gezellig met elkaar gedecoreerd, het ziet er super uit !!
Ik wens je een heel fijn weekend :)

Lieve groetjes Mieke

Coby zei

Hoi hoi, dit is een heel leuk ideetje en weer zulke mooie borduurtjes...

Liefs Coby

Unknown zei

Ziet er weer super gezellig uit!!! ook een fijne zondag! xx Diana

Unknown zei

Wat mooi meis. Ook jij maak van alles weer zo iets moois. En het staat ook weer zo super gezellig bij elkaar. Ik wil je nog bedanken voor je mooie en lieve cadeautjes. En voor de super gezellige dag.
Liefs Brie