zondag 28 juni 2015

Witjes........

Vorige week was de zomerfair bij de Quilthoeve ,
het weer was heerlijk en er stonden prachtige
kramen met mooie brocante
spulletjes .
En natuurlijk ga je daar niet
met lege handen weg ;)

Als eerste zag ik dit
prachtige gipskruid
kransje


het is nu ingedroogd
en hangt aan een
oud glas in lood raam


deze mooie bos pepperberries
zo leuk om mee te
decoreren

en deze lieve oude baby schoentjes
met oud slabbetje kon
ik ook niet
laten liggen

maar natuurlijk slaag je ook bij de Quilthoeve
altijd wel voor
erg mooie lapjes
in zachte kleurtjes
met lieve bloemetjes
om nog wat mandjes
van te knippen

en ik ging voor lichte achtergrondstof
voor m'n mandjes quilt
nou die vond ik daar hoor
wel tien verschillende witjes


net allemaal van wit tinten verschillend
met mooie ingeweven
motiefjes


een beetje lastig om te zien op de foto
maar ze zijn errug mooi


's avonds meteen alle stofjes
geknipt en de mandjes erop gelegd
ik heb er nu 55

en er zijn er 4 geappliceert
op de stof en al aan elkaar
genaaid
de rest neem ik lekker mee op
vakantie
pakt zo makkelijk op
in wat verloren uurtjes.

ook ben ik alweer verder met m'n 
blauwe patchworklap


hier wat combinaties
die ik gemaakt heb

de blauwe vierkantjes
zijn van een oud dekbed, komt
nu weer goed van pas
als je wat bewaard .


de witte biesjes zijn
van een oud laken

het wordt geen hele grote
lap
maar leuk om ergens overheen te hangen

over een oud rekje....


of wie weet wat ik vind als we
met vakantie zijn , mijn
vakantie is al begonnen
ik durf het bijna niet te zeggen , maar bijna
8 weken.....
ik kom de tijd wel door !
Dit is voorlopig m'n laatste blogje
morgen de diploma uitreiking
van onze jongste dochter
en in september van onze oudste dochter
die haar propedeuse gehaald heeft !
We zijn zo super trots op onze meiden, de vakantie
kon niet mooier beginnen 
voor ons !!

Ik ga iedereen een hele fijne vakantie wensen
of je nu thuisblijft of weggaat
maak er iets moois van !

Liefs Jeanet



11 opmerkingen:

Evelyne zei

Gefeliciteerd met je twee dochters je kunt er trots op zijn.
Wat heerlijk om met dit nieuws op vakantie te gaan, heerlijk lange vakantie heb je en weet je, ik ben zo benieuwd om na je vakantie te zien wat er onder je creatieve handen vandaan gekomen is.
Je quilts worden een plaatje!
Geniet van je vakantie en ik lees je blog weer over 8 weken.

Lieve groetjes,
Evelyne

Unknown zei

Gefeliciteerd met de dochters 👍
Ik wens je een heel fijne vakantie toe,
Liefs, Sonja

Het lieve hemeltje. zei

Het zijn zeker meiden op trots op te zijn...en ook nog eens heel lief.
En al je mooie nieuwe aankopen en lapjes en je moooooie quilt heb ik vorige week allemaal uit uitgebreid zitten bewonderen.
Ik kan bij jou wel blijven kijken want er is zoveel moois te zien.
Ik spreek je natuurlijk nog wel maar wens jullie hier ook alvast een hele mooie vakantie toe...

Liefs, Ciska

Monica zei

Leuk hoor dat je dochters geslaagd zijn, gefeliciteerd. En jouw blauwe quilt wordt super leuk. Ik hoop dat je in de vakantie lekker aan je mandjes kunt werken. Fijne vakantie gewenst.

Ellen zei

Wat lekker lang zeg, 8 weken vakantie, wat kun je dan een hoop handwerken, heerlijkkk !!
Proficiat met je meiden, knap resultaat en beter kan jullie vakantie niet beginnen. Je quilts worden prachtig, heerlijk is dat hė dat patchwork/quilten.
Ik was rond uur of 11 bij de Quilthoeve en heb jou inderdaad ook gemist, wat was het heerijk en het weer zat ook zo mee. Is echt altijd een feestje om daar naar toe te gaan !!
Wens je een fantastische vakantie met mooi weer !!
Lieve groetjes, Ellen

Hobbyrita zei

Gefeliciteerd met de dochters, daar mag je best trots op zijn! En nu een lange verdiende vakantie, geniet ervan! Je quilts worden prachtig hoor, die blauwe vordert echt wel heel goed en je mandjesquilt, die heeft mijn hart gestolen, dat is echt wel iets naar mijn zin, prachtig! Nog veel plezier en tot binnenkort.
Grtjes, rita.

*Mieke*Petitevictorianrose*and*PastTimeChildhood zei

Lieve Jeanet, gefeliciteerd met je dochters, wat zul je trots zijn op die meiden :)
Wat heb je schattige spulletjes en stofjes gevonden, die oude baby schoentjes
met het slabbetje vindt ik ontzettend mooi.
Ik wens je een hele fijne vakantie en veel plezier met je mandjes :)

Lieve groetjes Mieke

Elizabeth zei

Ik had je bericht zondag al gelezen, maar er was nog niet van gekomen om te zeggen dat ik je quilts zo enorm leuk vind...
En dat je dit zomaar zelf verzint en gewoon doet!
En met zoveel leuke stofjes en plannetjes zijn die 8 weken vakantie zò om...
Fijne tijd gewenst, groetjes v. Elizabeth

http://www.snipertn.us/ zei

http://www.snipertn.us/

Anoniem zei

Vandaag je blog pas ontdekt ,schitterend !!!
Wat een prachtige creaties maak jij.
Ben er weg van !!!!
Groetjes Jannie

samsung zei

wat een inspiratie weer.