zondag 22 februari 2015

Scharenhoudertje

Ik krabbel weer een beetje op na
een flinke griep te pakken hebben gehad.....
ik had nergens zin en puf voor en dat ben ik helemaal
niet van mezelf gewend....
ik heb zelfs geen borduurnaald beet gehad en 
dat wil wat zeggen voor mij ,
maar voordat ik ziek werd had ik nog wel wat gemaakt
een scharenhoudertje
en mini quiltje
zelfs m'n lap wat bijgewerkt

op een beurs waar ik samen met Ciska geweest ben
had ik een mooi schaartje gekocht
daar wilde ik een houdertje voor maken
en een mini kussentje eraan


ik heb een kussentje gemaakt
met een borduurtje over 1 draadje met 
1 draadje DMC garen


een kanten medaillon op een stukje vilt
erop vast genaaid
oud bandje met licht blauwe roosjes 
erlangs gezet

hier kan ik mooi het schaartje
in bewaren en is
het meteen een speldenkussentje
geworden

ook nog een jam potje 
voorzien van een borduurtje


 En zien jullie m'n Antoinette
daar zijn ook weer wat steekjes bijgekomen


het grote alfabet is af en er zijn cijfers
geborduurd
ook al een stukje van een nieuw
alfabet staan erop

rechts naast de L moet
er ook nog een hart komen


Ik had nog een mini quiltje gemaakt
het borduurtje is 5 x 5.5
over 1 draadje geborduurd
het patroontje kun je hier vinden


het quiltje is 9.5 x 11.5 
geworden 

waar het in hangt zien jullie
in een volgend blogje
ik heb aankomende week lekker vrij
( kan ik nog even verder aansterken)
dan hoop ik weer wat geborduurd te hebben .


Een fijne week allemaal

Liefs Jeanet

9 opmerkingen:

Het lieve hemeltje. zei

Het ziet er allemaal weer zo super schattig uit.
Ik vind je kussentje zo lief geworden met het schaartje erin.
Gelukkig ben je weer een beetje opgeknapt en heb je lekker een weekje vrij.
Dan komt je lap weer even aan de beurt hihi...en nog even een dagje wat leuks doen, ik heb er zin in.

Liefs, Ciska

Monica zei

Gezellig dat je zoveel leuke en lieve borduurjtes laat zien, wat is die letterlap Antoinette MOOI!!! Ook mijn hobby is vorrnamelijk het borduren van letters en letterlappen. Kan ik het patroon ergens vinden?

Corrie zei

Wat kun je toch vervelend zijn van een griep. De nasleep ervan kan soms lang duren. Lekker dat je nu nog een weekje kunt aansterken.
Ik vind het alfabet zo mooi omdat dat dunne lijntje om de letters zit. Het springt er zo echt uit.
Ook je andere borduurtjes zijn weer schattig en heerlijk brocant.

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat ziet dit er allemaal weer Prachtig (met een hoofdletter) uit Jeanet. Ben er weg van...
Lieve groetjes Miranda

Evelyne zei

Wat laat je weer veel moois zien. Ik vind het kussentje een schatje. Je letterlap geweldig. Ik heb er ook weer eentje af.
Ik vind een letterlap zo leuk om te borduren!

Beterschap verder.
groetjes,
Evelyne

Annelein zei

Zo'n griep kan er in hakken. Fijn dat het weer goed met je gaat.

En wat laat je ons weer genieten van sfeervolle plaatjes. Allemaal even fijntjes gemaakt.

Elizabeth zei

Ook al griep.., tja wie niet? Maar fijn dat je weer opknapt, en weer zin krijgt om te bloggen.
Wat een piepklein kussentje heb je gemaakt voor je schaartje!
En het borduurtje van je mini quiltje heb ik ook wel eens gemaakt, hij is leuk hoor!

Groetjes, Elizabeth

Sparky zei

eenvoudig maar toch zo mooi je werk is magisch , brengt vreugde in mijn hart . kusjes mdm Samm Canada

Gerrie zei

Wat mooi allemaal. Hou ook van blauw. Welke kleur blauw gebruik je?