dinsdag 12 mei 2015

Kom....we gaan spelletjes doen

Jaren geleden deden we vaak
met de meiden 
spelletjes
mens erger je niet , hoedje wip
dobbelen , rummikub of
maakte een puzzel
         wie kent het niet.......
dan krijgen ze de leeftijd dat ze dit 
niet meer willen
en worden de meeste spelletjes verkocht
op vrijmarkten
waar andere kinderen weer veel
plezier aan beleven....


maar daar gaat dit blogje niet over ,
op pinterest
kun je veel prachtige oude dozen
vinden in de mooiste stofjes
meestal wat vaal
van  kleur 
maar daar hou ik nou juist van....
zoiets zou hier ook wel passen
in m'n kast

( dit plaatje komt van internet )

maar ja de dozen met spelletjes
zijn allang verkocht
dus waar haal je ze dan vandaan ?
Natuurlijk bij de kringloop....
ik heb er een aantal  gevonden

de 2 bovenste dozen van de stapel
heb ik al 
beplakt met stof
een beetje oud gemaakt
met distress inkt
dan kom je al aardig in de buurt


je kunt er erg leuk
mee decoreren...


ik heb ze zolang alvast
in m'n kast gezet
waar de andere moeten komen


van binnen heb ik ze
beplakt
met oude advertenties
die je op pinterest
kunt vinden...


2 oude popjes erbij
zonder kleertjes aan
omdat deze juist zo'n verweerd
stoffen lijfje hebben
wat zo mooi  bij de dozen staan


nu denken jullie natuurlijk
ja en de andere dozen dan ?
Daar moet ik nog even voor stof op uit
maar dat gaan Ciska en ik
gezellig vrijdag bij de Quilthoeve doen .


Onze jongste dochter gaat
voor haar examen VMBO 
dus er staan wat spannende dagen 
te wachten....
hopelijk gaat ze slagen , we zullen het 11 juni weten !

Een fijne week allemaal

liefs Jeanet

9 opmerkingen:

Het lieve hemeltje. zei

Ze zijn heel gaaf geworden...en ik kan al niet wachten om Vrijdag naar de Quilthoeve te gaan om mooie stofjes voor de dozen te scoren.
Want we moeten nog heel wat dozen beplakken haha....zo leuk om te doen ook.
En het staat zooo mooi.

Liefs, Ciska

Petra zei

Wat ben je toch een creatief brein, jeetje wat weer leuk.
En zo mooi gemaakt ook echt SUPER GAAF. En ooh spannende tijd hoor hadden wij hier vorige jaar. Ik zal voor haar duimen hoor en wens haar succes. Fijne avond, groetjes Petra.

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat mooi Jeanet, heel leuk bedacht en uitgevoerd...het begin is gemaakt inderdaad. Het is een heel mooi hoekje geworden in combinatie met die lieve popjes. Laat je het eindresultaat nog zien? Veel plezier op de quilthoeve.
Lieve groetjes Miranda

Corrie zei

Wat slim om gewoon een spellendoos te beplakken. Ik vind ze heel mooi geworden. Maar 1 ding snap ik niet. Het deksel van het spel gaat helemaal over de doos heen. Nu heb jij er een plat deksel van gemaakt. Hoe krijg dat nu voor elkaar? Het lijkt wel of het nu kan scharnieren of word ik gefopt en staat het gewoon los?
Veel kijk- en koopplezier vrijdag.

Jeanet zei

Nee het klopt Corrie , ik heb 3 zijde van het deksel eraf gesneden en het achterste gedeelte
aan de achterkant van de doos vast geplakt en daarover heen de stof ...zo lijkt het idd net een scharnier die erop zit !

Gr Jeanet

miekequilt zei

Ik beplak ook dozen, maar vind het karton ervoor eigenlijk te duur. Nooit aan deze oplossing gedacht. Geweldig. Bedankt voor de tip.

*Mieke*Petitevictorianrose*and*PastTimeChildhood zei

Lieve Jeanet, wat een geweldig idee, de dozen zien er id net uit alsof ze al héél oud zijn.
Wat heb je het weer prachtig gedecoreerd, erg leuk ook die popjes met hun verweerde stoffen lijfjes erbij, het zijn weer foto´s om van te genieten .
Ik wens jou en Ciska een hele gezellige knutsel vrijdag :)

Lieve groetjes Mieke

Monica zei

Wow, wat gaat dat er super leuk uit zien, ook jouw kleurtjes zijn zo prachtig. Succes voor je dochter en sterkte in deze spannende periode.

Nicole zei

Mooi hoor! Erg leuk bedacht!
Succes voor je dochter! Groetjes Nicole