dinsdag 16 juni 2015

Lapjes en Mandjes

Het borduurwerk ligt even stil
( kon ik maar 2 dingen tegelijk )

ik ben nu bezig met lapjes aan elkaar
te zetten, ik heb zelf wat bedacht
gebruik geen patroon
 het is maar recht toe recht aan ;)
de vierkantjes zijn
10 x 10 


Vorig jaar was ik al begonnen met vierkantjes te maken
van 3 hoekjes stof aan elkaar
te naaien, zodat je een pinwheel krijgt


daarna zet ik banen aan elkaar van effen stofjes en een baan met 
verschillende blauwe stofjes

ertussen komen witte biezen
met blauwe kleine
vierkantjes


het wordt 10 banen hoog bij
 8 banen breed
dan de rand nog afwerken
ik ga het niet door quilten 
maar ergens leuk opgevouwen 
neerleggen of
het liefst zou ik een oude ladder hebben
waar deze overheen
kan hangen...

Maar  ik ben ook nog met andere
lapjes in de weer
van allemaal restjes die ik heb in
verschillende zachte kleurtjes ....


ik heb papieren malletjes geknipt
het patroontje van het mandje
heb ik zelf getekend
en daar plak ik de stof een beetje
omheen


zo kun je het makkelijker appliqueren op
een lichte achtergrond stof ...
daar moet ik nog achteraan
maar aanstaande zaterdag is er een zomer fair
bij de Quilthoeve
dus daar zal ik vast 
wel slagen


Ik ga zo nog een baan blauwe stofjes
aan m'n lap zetten

Liefs Jeanet

12 opmerkingen:

Wilma Kuin zei

Wat een prachtige blauwtjes...
De mandjes geweldig. Liggen hier te wachten....

Elizabeth zei

Tjonge, wat ben je leuk bezig!
En wat een lieve stofjes gebruik je ...

*Mieke*Petitevictorianrose*and*PastTimeChildhood zei

Lieve Jeanet, wat ziet dat er al prachtig uit in al die mooie blauwe kleurtjes, en wat een werk zeg :)
Zeker weten dat je zaterdag bij de Quilthoeve een prachtig stofje zult vinden......heel veel plezier daar .

Lieve groetjes Mieke

Ellen zei

Nou wat een toeval, hier liggen ook al een beetje boel mandjes te wachten tot ik er weer mee verder ga, er zitten gewoon te weinig uren in een dag pfff. Je blauwtjes worden prachtig, ook een heel werk als je alles met de hand doet maar geeft ook rust vind ik zo'n relaxed werkje.
Misschien zie ik je zaterdag nog wel ;-)
Lieve groetjes, Ellen

Corrie zei

Wat een mooie kleurencombinatie. En die mandjes worden ook zo leuk.
Volgens mij zitten daar stofjes tussen van je franse doosjes.

Het lieve hemeltje. zei

Het ziet er echt super uit...heel mooi al dat blauw bij elkaar.
En wat grappig je mandjes ik ben heel benieuwd hoe dat gaat worden...maar jou kennende gaat dit ook weer prachtig worden.

Liefs, Ciska

Evelyne zei

O, Jeanette, dat denk ik nou ook zo vaak " kon ik maar twee dingen tegelijk".Quilten kun je lekker buiten in het zonnetje doen, voor borduren heb ik een lamp nodig dat is buiten niet handig. Dus is het nu quilten en met slecht weer en 's winters borduren. Wat een prachtige quilt ben je aan het maken, ik ben er helemaal verliefd op en dan je mandjes ook zo leuk. Je bent ook een bezige bij!!
Helemaal s*u*p*e*r!!

Lieve groetjes,
Evelyne

Hobbyrita zei

Je bent met 2 heel mooie dingen tegelijk bezig Jeanet, moeilijk om te kiezen welk eerst af te maken, dat probleem heb ik nu ook altijd. Maar ik heb meer dan 2 projecten tegelijk lopen, dus..... dan weet je het wel :-)
Grtjes, rita.

Unknown zei

Je lapjes zijn prachtig. Hier moeten ze wijken voor haakwerk op dit moment maar die afwisseling is heerlijk. Veel plezier op de quilthoeve, liefs, Sonja

Ineke Original zei

Helemaal jaloers!!! Ik vi.nd het prachtig!

Annelein zei

Wat een prachtige quiltjes ben je aan het maken!!!

Unknown zei


thank you

سعودي اوتو