zondag 22 april 2012

Het begin is er....

de pot kan langzaamaan gevuld worden , ik heb nu 4 kussentjes af, maar ik zie wel dat ik de kussentjes niet te groot moet maken, anders past er weinig in de pot                                                               

 nu heb ik niet alleen voor 1 kleur gekozen , maar ook grijs blauw erbij gebruikt




de patroontjes haal ik uit m'n verzameling van patronen


of ook wel eens van internet, op pinterest is er veel te vinden (zie patroontje hiernaast op m'n blog)


eigenlijk zijn deze 2 al te groot , dus nu ga ik ze kleiner maken



maar vindt het wel leuk staan in deze pot


of onder een stolp, oud garenkaartje erbij wat klosjes


op wat oude bordjes met roosjes van de kringloop


ook past het makkelijk in een sauskommetje


zo heb je weer een leuk tafereeltje


kijk eens snel gehaakt he.....nee hoor geintje , deze vond ik in een leuk rommelwinkeltje voor een zacht prijsje


kon het niet laten liggen er zitten heel wat uurtjes handwerk in


opgevouwen met een emaille kan en wat nep rozen geniet ik er weer van


lief plaatje erbij, de rozenkrans is oud komt van mijn schoonmoeder haar moeder


vindt de rozen ook erg mooi , normaal hou ik niet van nep bloemen maar deze kunnen wel !



ben nu met m'n zigzag plaid begonnen en tussendoor wat borduren

Een fijne week allemaal

Liefs Jeanet

29 opmerkingen:

Unknown zei

Je kussentjes zijn prachtig!!! Ik vind het heel mooi hoe dat je daar verschillende mooie stofjes bij gebruikt! Dat naaimachientje vind ik helemaal geweldig. Komt die van pinterest?
Daar zou ik me ook nog wel aan willen amuseren.
Ik geniet van al de mooie sfeervolle tafereeltjes die je ermee maakt, super! Je hebt hier echt een aanleg voor. De rozen bij de kan zijn héél mooi, die zouden van mij ook mogen blijven:)))
Zelf vond ik ook een plaid in de kringloop, gek dat mensen daar afstand van kunnen doen hè:)
Fijne zondag verder, liefs, Sonja

Miranda Slagboom-de Groot zei

Wauw wat ontzettend mooi weer.
Groetjes Miranda

Elly zei

Ziet er weer heeeerlijk uit Jeanet!
Zou leuk zijn je te ontmoeten op 12 mei bij Marijke d'r boekpresentatie. Dat boek is natuurlijk een echte musthave voor jou, dus komen hoor!!!! :-)

groetjes, Elly

Plony zei

geweldigggggggg, ik kan niet anders zeggen. Ik kijk mijn ogen uit hier!!!
Lieve groetjes,Plony

Daphne zei

Moooooooooi!!!!!!
En een beetje jaloers, jee zeg, wat een mooie plaatjes!!
Zal vast een gezellige boel zijn bij jou in huis!!
Groetjes, Daphne

Loes Oorschot zei

Wat heb ik weer genoten van al deze schitterende tafereeltjes! Zo leuk om naar te kijken... Je kussentjes zijn prachtig geworden.

Groetjes, Loes

Rita zei

schitterend geborduurde kussen Jeannet! Het zijn heel sfeervolle tafreeltjes geworden.

Jeannet in een van je vorige blogs had je een foto van de draadmand. Bij ons tuicentrum heb de mand ik jammer genoeg niet gevonden. Misschien kun je mij vertellen waar je de draadmand hebt gekocht.

fijne avond en groetjes van Rita

Riet zei

Ohhh wowwwww,ik zit weer te kwijlen Jeanet.
Schitterend allemaal.zo mooi gemaakt die kussentjes,en hoe jij het zo neer zetten,ohhh echt wowww.
Super die plaid,goed gescoord weer.

Geniet er maar heerlijk van.
Liefs Riet.

Sandra zei

Het ziet er allemaal weer geweldig uit!! Vol bewondering hoe je toch altijd op die ideeën komt en het dan ook nog zo mooi maken!! En nu ik zelf ook aan de haak ben, snap ik ook niet, dat iemand afstand doet van zo'n plaid. Maar gelukkig voor jou..
groeten Sandra

Bregit zei

Wat prachtig allemaal, het ziet er supergezellig uit!!!
Groetjes van Bregit

Jeanet zei

Hai Rita

Het tuincentrum heet hier de Bosrand was voorheen Groenrijk....weet niet of deze landelijk zitten hoor !

Groetjes Jeanet

Corrie zei

Hoi Jeanet
Het is weer genieten bij jou...wat een mooie en lieve kussentjes. Je hebt er weer een heel gezellig sfeertje meegemaakt.

Groetjes Corrie

hokje zei

Leuk je kleine kussentjes en ook al zijn ze misschien iets te groot, dan is er altijd dus wel weer een ander mooi plekje voor te vinden. Je sprei is geweldig, net als de emaille kan...

Fijne avond. Groeten, Miranda

Carla zei

Wat een schattige kussentjes.
Wat heerlijk als je kunt borduren!!
En dan dat gehaakte kleed...ook al zo mooi met die kan en die rozen.

groetjes Carla

Danoesja zei

Hoi Jeanet

Wat zijn ze mooi die kussentjes, het ziet er allemaal heel sfeervol uit zo, en die rozen zijn prachtig, gelukkig heb je steeds meer kunstbloemen die er heel echt en mooi uitzien.

Lieve groetjes
Danoesja

Fia zei

Je kussentjes zijn zo lieflijk alle mooie spulletjes bij elkaar maken het zo knusjes!!!
De sprei ohhhh mooi wat een geluk om dit tegen te komen...

hart,groetjes Fia

Bernadet zei

ziet er weer prachtig uit allemaal Jeanet.
je kunt altijd nog nog op zoek naar een nog grotere pot hè;)

sandra_w zei

Ziet er superleuk uit, Jeanet! Schitterend plaid...begrijp niet dat mensen zoiets weg doen, maar gelukkig voor jou :)

San x

♥Sanne zei

Heel leuk gedaan die kussentjes. Echt mooi afgewerkt. Zo kun je inderdaad weer een leuk hoekje creeren. En die prachtige sprei zou ik ook meenemen hoor. Wat een schatje. Ik kom ze alleen nooit tegen.

Groetjes Xanne

P.s. Heb je ook facebook? Wanne be my friend?

http://www.facebook.com/Brocantleeftwinkeltje

Liefssss

Willy zei

Wat ziet dat er allemaal weer leuk uit Jeanet!
Groetjes, Willy

Rita zei

Hoi Jeanet

Een paar dorpjes verder zit bij een Groenrijk. Ik ga ze morgen even bellen!.
Dank je wel voor het doorgeven!!!

Fijne avond, Rita

marja zei

o jeanet toch......... wat prachtig zijn je kussentjes en wat is er veel te vinden op pinterest he.
complimenten hoor want iedere keer geniet ik weer van het moois je maakt!


lieve gr. marja

bolletjelucky.blogspot.com zei

Hoi Jeanet,wat een mooie sfeerplaatjes maak jij van je spulletjes,leuk idee hoor die kussentjes,ik vind dat naaimachientje erg leuk.Groetjes Miranda

scrappy jen d zei

Lieve Jeanet,
Wat een prachtige kussentjes zijn het geworden! Ik ben ook druk bezig met borduren, want je patroontjes zijn geweldig! Ben direct naar Groningen gereden om borduurstof te halen, ha, ha!
Wat een schitterende stijl heb je toch! Geweldig zoals je alles weet te combineren!
Heel erg stijlvol!
Liefs, Jen.

Maia zei

Schandalig ik denk de hele week al , ik moet weer eens bij lezen bij Jeanet, het bleef dus bij denken en nu ben je me voor!
Wat een mooie posten heb je gemaakt!
Knap haak- en borduurwerk dat kun jij volgens mij erg snel!
Mooi ook die garenkaartjes die wil ik ook nog steeds maken.
Wat een gave sprei heb je gevonden zeg en zooooo mooi op de foto alles weer met super mooie gedroogde roosjes en oude kaarten heerlijk om te zien, jij bent ook zo goed in hoekjes maken.!
Ook je neproosjes kunnen hoor haha lief kleurtje toch!
Dank weer voor je reaktie op mijn blog, leuk om te lezen!
Fijne week nog.
Liefs Maia

Lileta zei

Amazing !!!

My Home Sweet Homemade zei

Die combi met dat grijze blauw is echt zóóó mooi! Ik ben helemaal verliefd op je schattige kleine kussentjes! Ik wil ze ook nog eens maken, nou ja, komt vast nog weleens, ben nu druk, druk, druk met andere dingen (maar wel héél erg leuke dingen!)
Liefs Elly Oh, je sprei is ook prachtig!

Neltine zei

Pot vol kussentjes nog aan toe zeg...Dit ziet er leuk uit joh.
Zo gezellig allemaal van die kleine kussentjes.

En dan je sprei....gaaffff. Wat een klus al die vierkantjes.

Je krijgt van mij weer een dikke pluim hoor. Kan je die ook in je potje steken hihi.

Groetjes,
Neltine

Annemieke zei

Wat een leuke site, inspiratie genoeg en die kussentjes, zo schattig.
Complimenten, ook de foto's. prima sfeer overzicht.
groetjes Annemieke