dinsdag 3 april 2012

Merklapje en Hart


Het borduren van merklapjes blijft toch wel erg leuk om te doen , ik heb aardig wat patronen daar haal ik kleine gedeeltes uit , teken dat op papier in een patroon en dan ga ik aan de slag

en dan is dit het resultaat
wat mooie randjes,Home Sweet Home een mandje, vogeltjes op een tak , een beetje een spring merklapje
ik heb op stof gestempeld vindt dat er wel bijpassen, wat kantjes uitgezocht en zo ontstaat er een leuk quiltje
van dezelfde stof een hart gemaakt , had nog een oud kleedje dit erop genaaid en weer een stoffenknoop
zo heb je weer een leuk hoekje , wil alleen graag een draadmand op de kop zien te tikken dan kan het daar in
de rozen zijn van papier , ooit eens ergens gekocht, passen er mooi bij
heb alweer nieuwe stofjes en garen bij elkaar gezocht voor nieuwe kussentjes, wil daar die grote snoeppot mee vullen, dus kan voorlopig vooruit
tussendoor wil ik ook nog wel eens haken , wil een nieuwe plaid maken in zachte kleurtjes
rose , grijs en wit
deze moet het worden klik

ik ga me de komende tijd niet vervelen
Liefs Jeanet

22 opmerkingen:

liesje zei

Wat mooi dat je geborduurd hebt!!!
ook een mooi hartje.
Lieve groetjes Carine

Miranda Slagboom-de Groot zei

Wat ziet het er allemaal toch weer schitterend uit.
Groetjes Miranda

Thea zei

Wat een schitterende werkjes heb je weer gemaakt. Ik weet zeker dat de plaid heel mooi gaat worden in deze zachte kleurtjes.

Groetjes Thea

Pleuntje zei

Ik vind de kleine borduurwerkjes toch zo mooi gemaakt. En ook alweer haken. Je bent echt heel crea bezig.Geniet ervan. X

Danoesja zei

Hoi Jeanet

Ik zit weer te genieten van je mooie borduurtjes, zo romantisch ook. Mag ik vragen waar je de patroontjes op internet kan vinden, ik ben al aan het zoeken geweest maar kan ze niet zo mooi vinden als hier op je blog.
Je hebt mooie kleurtjes uitgezocht voor je sprei.

Lieve groetjes
Danoesja

Sandra zei

Wat een mooie borduurtjes heb je weer gemaakt en wat mooi verwerkt met stof!! Vervelen doe je je gelukkig nooit met zulke leuke hobbies; we willen alleen graag nog meer tijd......
Fijne Paasdagen alvast,
groeten Sandra

Rosanne zei

Mooie merklap is het geworden! En voor je gehaakte deken heb je mooie kleurtjes uitgezocht, ben benieuwt naar het resultaat!
Groetjes Rosanne

Corrie zei

Wauwww Jeanet wat mooi allemaal!
ook je werkjes uit je vorige post heb ik met bewondering bekeken zo mooi wat een gepriegel lijkt me dat die knoopjes.
Groetjes Corrie

Willy zei

Heel mooi weer Jeanet, je hart is ook superrr!
Groetjes, Willy

Elly zei

OOh wat is alles weer om van te zwijmelen. Super!!!!

groetjes, Elly

Irena zei

leuk ook om te doen,en ja zo klein borduurtje is zo voor een avondje klaar,mooi resultaat,groetjes irena

Unknown zei

Wat een prachtig borduurwerkje laat je ons hier weer zien, ik vind het supermooi afgewerkt met de lapjes stof en het gestempelde deeltje erbij!
En dan je hartje, zo krijg je inderdaad weer een heel erg mooi hoekje, heerlijk genieten om te maken en het achteraf allemaal te zien liggen.
Veel handwerkplezier, je bent nog wel even stil lees ik zo :)
Heel veel liefs, Sonja

Danoesja zei

Hoi Jeanet

Bedankt voor je tip, ik ga het opzoeken.

Lieve groetjes
Danoesja

Monie zei

Erg mooi Jeanet , een goed idee om een klein stukje uit een merklap te gebruiken. Het is weer een heel gezellig geheel geworden. Groetjes van Monie

Grietje zei

Wat heb je dat weer mooi gemaakt Jeanet....ook de foto's zijn heel erg mooi...gezellig om te zien...

Prettige dag,
groetjes Grietje

hokje zei

Wat een leuk merklapje! Mooi kleuren garen, dat gaat vast een prachtig plaid worden.

Groeten, Miranda

scrappy jen d zei

Lieve Jeanet,
Wat weer een prachtige creaties! Mijn envelopje is nu echt op weg naar je toe, hoor!
He...ik had het zo druk met school!
Vanmiddag is het op de bus gegaan!
Liefs, Jen.

diana68 zei

mooi geborduurd Jeanet....en dat Hart ik ben er weg van !!

Diaan x

Riet zei

Ziet er allemaal weer schitterend uit Jeanet.

Liefs Riet.

Blinnie zei

Wat een schattige dingen maak je toch Jeanet! Je brengt me op een idee; ik wil een gewatteerd hoesje maken voor mijn Tom Tom, en dat gaat zoiets worden als jij hier gemaakt hebt, met een stukje stof van IKEA met iets erop gestempeld en een stukje geborduurd. Leuk, ik heb er zin in!
Groetjes, Belinda

Celine zei

OOH wat mooi toch! Wat kan je toch super goed.. en snelllll borduren.
Als ik borduur gaat vele malen langzamer hoor :) Tja moet ook eerlijk zeggen dat ik niet zo vaak borduur, en ja.. dan krijg je geen snelheid he! ( volgens mij kan jij met je ogen dicht borduren :) )Maar echt super mooi weer! Lieve groet Celine

Rita zei

wat een schitterend merklapje Jeanet en het hartje is ook erg mooi.
succes met je plaid.

fijne paasdagen en groetjes van Rita