woensdag 1 april 2015

Borduurmapje

Dit borduurpatroontje kwam ik
bij haar tegen

daar wilde ik wel iets mee maken ,
ik heb er een borduurmapje van gemaakt
om er verschillende spulletjes
 in te bewaren....

het randje op het flapje
kwam ik op pinterest tegen


op de achterkant daar heb ik wat verschillende
patroontjes samengevoegd
het is geborduurd over 1 draadje met 1 draadje DMC garen
nrs 316 en 932
het linnenband is 12 cm breed



je kunt er wat kleine spulletjes in bewaren
zoals een oud borduurschaartje
en een oud patronen boekje
er past ook wat borduurgaren in


het schaartje vond ik laatst op MP
ik heb er een schaarhoudertje bij gemaakt
wat maar 2 x 2 cm is
ook over 1 draadje geborduurd




de binnenkant is afgewerkt met
een licht blauw/groen stofje ,
ik heb er een oud mono grammetje
 ingenaaid


 M'n "Antoinette" is ook alweer verder 
gevorderd
ik ben nu met het 6 de
alfabet bezig

de rechterhoek en het hart zijn erbij 
gekomen en ook een
stukje 
van de rand


vindt het zelf erg mooi worden
met al die verschillende
alfabetten in grootte 
en stijlen



maar ik ben er nog lang niet
dus borduur nog lekker door....

Ik wil iedereen alvast hele gezellige
paasdagen toewensen
en hopelijk wil het
weer ook wat mee werken.


Liefs Jeanet

9 opmerkingen:

Het lieve hemeltje. zei

Het is weer prachtig geworden.
En weer zo fijntjes geborduurd..en de kleurtjes zo zacht.
En het schaartje is ook zo mooi...echt een oudje.
En je lap...wauw..wat word hij toch bijzonder.

Liefs, Ciska

Elizabeth zei

Je weet ook overal iets moois van te maken... wat is dat mapje schattig geworden!

*Mieke*Petitevictorianrose*and*PastTimeChildhood zei

Lieve Jeanet, wat ziet het er prachtig uit zulke mooie vervaagde kleurtjes, net of het een echt oud mapje is .
Wat een geluks vondst weer dat mooie schaartje het past er perfect bij.
Ik wens je nog een fijne week :)

Lieve groetjes Mieke

Corrie zei

Wat is internet toch een bron voor inspiratie. Zo leuk om zelf patroontjes bij elkaar te zoeken.
Het ziet er weer schitterend uit.
Ik vind het mooie van de lap dat de schuine letters zo afwisselen met de rechte letters.
Jij ook goede en fijne paasdagen.

Xandra Dekker zei

Wat een prachtig mapje heb je gemaakt. Zonder iets erin is het al prachtig om te showen. Je alfabet wordt ook mooi.

Groetjes Xandra

Hobbyrita zei

Dat mapje is weer zo'n mooi voorbeeld van jouw stijl en je fijne werkjes altijd weer, zo lief! En Antoinette wordt supermooi!!
Grtjes, rita.

Muggensteekjes zei

Het naalden mapje is weer zo mooi gemaakt Jeanet, en ook zo knap dat je zo klein kunt borduren. Ik heb ook geprobeerd om iets over één draadje te borduren maar ik vind het moeilijk. Je Antoinette is ook zo prachtig aan het worden en je gaat ook zo snel. Ben nu zelf met het vierde alfabet bezig en het is inderdaad heerlijk om deze mooie letters te borduren.
Wens jou en je gezin ook fijne paasdagen.
Liefs, Ingrid.

Unknown zei

MERAVIGLIOSO TUTTO!

Evelyne zei

O, jeetje ik heb deze post van je gemist! Net nu je naar mij verwijst voor het naalden mapje.
Ik vind jou mapje echt prachtig geworden. Fijn dat internet er is om de juiste randjes en patroontjes te vinden om te combineren.
Mooie aanwinst weer. Je Antoinette wordt mooi.
De kleur blauw is zo mooi!

Lieve groetjes, Evelyne