maandag 18 mei 2015

Oude stoffen dozen ??

Welnee , gewoon spelletjesdozen van de kringloop
beplakt met mooie nieuwe stofjes
van de Quilthoeve....


Afgelopen v rijdag zijn Ciska en ik
heerlijk wezen struinen tussen
de mooie stofjes

het moeten wel een beetje vaal gekleurde stofjes
zijn om de uitstraling
van een oude Franse doos
te krijgen

nou daar zijn we zeker in geslaagd...
ik had wel acht schitterende stofjes
in de kleuren blauw/ groen
en met rozen erop

nadat ik de dozen beplakt had
heb ik ze met distressinkt bewerkt
om het "oud "
te laten lijken gewoon er lekker
overheen smeren
vooral de randen ,het hoeft niet
netjes te zijn 


en wat kun je er mooi mee decoreren



2 oude poppenhoofdjes erop
handschoentjes en wat oude garen klosjes


nog een stapeltje gemaakt
met wat groen/blauwe stofjes
ook wat oude poppen en
schoentjes 
erbij 


ik denk zelf dat ze er wel mee door kunnen
als zijnde 
" oude Franse dozen "

In m'n oude bollenbak
ook nog een combinatie gemaakt
met weer een oud popje ,
schoentjes en 
gehaakte spreien
erbij


ik wil er hier nog wel wat
bijmaken
het is erg leuk om te doen
en ze kosten niet zoveel
als echte oude dozen ...
das mooi meegenomen toch ?


Het weer werkt nog niet
echt mee dus moeten we ons binnen
maar vermaken .

Fijne week allemaal
Liefs Jeanet

15 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat een idee Jeanet! En wat gaaf uitgevoerd!
Deze ga ik onthouden hoor inderdaad prachtig om mee te decoreren wat heb je toch prachtige spulletjes!
Fijne avond!
Groetjes Jacomijn

Het lieve hemeltje. zei

Ik wilde net mijn dozen op mijn blog zetten toen ik zag dat jij me net voor was haha.
Maar wat hebben we een plezier gehad in het maken van de dozen he?
En ik vind ze echt prachtig geworden.
En wat hebben we een geluk gehad dat we van die mooie stoffen hebben gevonden bij de Quilthoeve...ze zijn er echt perfect voor.

Liefs, Ciska

Petra zei

SUPER gaaf wat zijn ze mooi geworden maar ik had van jou ook niet anders verwacht alles wat jij maak is even mooi, verzorgt en sfeervol. Genieten met grote G.
Fijne avond, groetjes Petra

Corrie zei

Heel mooi, niet van oud te onderscheiden. Ze passen zo mooi bij elkaar en uiteraard weer mooi uitgestald. Ik ga zo bij Ciska kijken, ben benieuwd wat die ervan gemaakt heeft.
Ik krijg er gewoon ook zin in.

Monica zei

Wow, wat zien deze dozen er super leuk uit!. wat is eigenlijk distresinkt?

Ineke Original zei

SUPER! Ik dacht echt dat ze oud waren. Distress inkt is MIJN ding. Stempelinkt. Een beetje jaloers ben ik wel.

Elizabeth zei

Hier zou ik nou nooit op komen, wat een supergoed idee van jullie!
Je hebt prachtige hoekjes gecreëerd...

grtjs, Elizabeth

Marjan zei

Via de blog van Elizabeth kwam ik op jouw blog terecht. Wat is die mooi 'romantisch' en wat maak je een mooie dingen! De doosjes vind ik super, ze zien er heel mooi en oud uit. Van distress inkt heb ik nog niet eerder gehoord, straks maar even googelen. De geborduurde engeltjeslap is ook een juweeltje net als de doosjes met geborduurde dekseltjes en het hart met monogram!
heel graag ga ik je volgen, ik ben benieuwd naar wat er nog meer voor moois op je blog verschijnt.
Groetjes

Hobbyrita zei

Echt knap gedaan en wat heb je er gezellige hoekjes mee gemaakt!
Grtjes, rita.

Ik ben Esther zei

Ik vind ze weer prachtig!! Wat een mooie lapjes heb je ervoor gekocht zeg,echt old look. Wil je me vertellen waar je ze gekocht hebt? Ik ben ook een doosje aan het proberen te bekleden om daar mijn medicijnen in te doen, van die medicijn doosjes zijn zo lelijk op tafel en passen niet in de brocantesfeer toch?
Ik geniet enorm van je postjes en zie uit naar wat je de volgende keer weer voor moois hebt gemaakt.
Fijn weekend en groetjes,
Esther

*Mieke*Petitevictorianrose*and*PastTimeChildhood zei

Lieve Jeanet, wat zijn ze prachtig geworden de doosjes, het lijken id net hele oude exemplaren, en alles is weer zo mooi gedecoreerd :)
Ik wens je een heel fijn Pinkster weekend.

Lieve groetjes Mieke

Annelein zei

Wat heb je dit weermooi gedaan!!! Zit met open mond te genieten. Het zijn prachtige dozen geworden met heel lieve "oud" franse stofjes...

Evelyne zei

Hi Jeanet, ik had je post gemist! Wat zijn je dozen prachtig! Ze zijn zo te zien niet te onderscheiden van de oude Franse dozen.
Ze staan bij mij op de to do list, maar ik wilde de doos ook zelf maken, maar na het lezen op jou blog dat je oude spelletjes dozen hebt gebruikt, ga ik ook eens even langs de kringloop.
Bedankt voor je inspiratie.
Fijne week.

Lieve groetjes,
Evelyne

Anoniem zei

Hoi jeanet, wat een prachtige stoffen dozen!!! Ze zijn net echt oud heel mooi gemaakt!
Verkoop je ze ook? Ik ben zelf niet zo handig. Alvast bedankt voor je reactie vriendelijke groeten Eva

Marjon zei

Ik kwam deze doosjes tegen en ben er helemaal weg van...wat een goed idee, ik ben al zo lang op zoek naar doosjes...maar de prijzen zijn weer te gek voor woorden....dit is echt een uitkomst...wat is dat voor een spul dat distressinkt??? en waar te koop, heb je ook een webadres van de stoffenwinkel....alvast super bedankt...lieve groet Marjon (MJ-House)