vrijdag 24 augustus 2012

OP BEZOEK BIJ ......

  Afgelopen maandag was het eindelijk zover ik ging op visite bij Nelleke, we mailen al een tijdje en dan kom je tot de ontdekking dat je dezelfde interesses hebt, nml onze poppenpassie, nou ik wilde die verzameling van haar wel eens zien , owwww wat ik daar gezien heb , het lijkt net een klein museumpje, zo geweldig mooi alles kraakhelder wit met zachte kleurtjes het staat er tot de nok toe gevuld met alles wat maar met poppen te maken heeft, hihihi ze moest me er bijna vandaan sleuren , nou ik heb in 1x nog niet alles gezien hoor , maar daar kwam ik natuurlijk ook niet alleen voor, ik kreeg een persoonlijke workshop paspop maken, hieronder in operste concentratie, valt niet mee he Nelleke voor zo'n klep als ik whahaha, maar wat is dat leuk om te doen zeg, het lijfje is van piepschuim dat wordt eerst wit geschilderd daarna schilder je het corset erop , ik mocht allerlei spulletjes uitzoeken om het paspopje aan te kleden
doordat we erg veel geklets hadden ( ikke het meest hihihi ) kregen we het niet af , maar ik mocht de spulletjes mee naar huis nemen om het aftemaken , dit is ze geworden het lijfje is van piepschuim dat schilder je eerst wit daarna wordt het corset erop geschildert en wat nu zo makkelijk is alles speld je erop dus wil je ze een keer veranderen dan haal je alles er gewoon af en schilder je ze weer over , leuk toch...

 
ik heb er nog een garenkaartje aangemaakt met een corsethoudertje  , de rok is van prachtig broderie
 een tekststempel erop met Brassieres
 de voet waar ze op staat is een omgekeerde ijzeren vaas die we ook eerst wit geschilderd hadden
 erop een knop van een oud kastje , ik had nog een stuk van de rok over en heb daar nog een kraagje van kunnen maken
 een ketting van m'n dochter ingepikt die past er toch geweldig bij !
 zo ziet de achterkant eruit net een ingeregen corset , het was echt superrrr leuk om te maken als ik ooit nog eens een piepschuim lijf tegen kom dan ga ik er nog 1 maken en dan op de manier hoe Nelleke er zelf ooit 1 gemaakt heeft met een naaigereidoos eraan , zo gaaf !!
 ik had voor haar ook kadootjes meegenomen een gehaakt zeepzakje met lekker stukje zeep erin en een pot met lekkere chocolaatjes
 ook had ik iets voor haar geborduurd een lief engeltje
 en dat op een kanten hart gemaakt
 het een beetje met distressinkt bewerkt om het een wat "oud "uiterlijk te geven
 
we hebben allebei genoten van deze superrrrrr gezellige dag, nogmaals heel erg bedankt voor de gezellige dag met een gouden randje Nelleke en we doen het nog eens gauw over , de kadootjes die ik van Nelleke kreeg laat ik in een latere post zien
 
mijn vakantie loopt langzaamaan teneinde ik heb het heerlijk gehad , dus ik geniet nog ff van mijn laatste daagjes !
 
Een heel fijn weekend allemaal en gezellig dat je even kwam kijken.
 
 
*** Jeanet ***

20 opmerkingen:

Rita zei

Hallo Jeanet

Wat een leuk bezoekje moet dat zijn geweest. Je paspop is super geworden, ook het hartje ziet er heel mooi uit.

Ook voor jou een heel fijn weekend

groetjes van Rita

Carla zei

HIj is leuk geworden je papspop hoor!!
Leuk als de middag zo omvliegt door gezellig gekwebbel.

fijn weekend.

gtroetjes Carla.

Anja Leijten zei

wat een enorme leuke dag is dat geweest!!
Je paspop is echt heel mooi geworden, en wat een leuke kadootjes had je meegenomen!
Geniet van je mooie creatie, groetjes anja

Corrie zei

Hoi Jeanet,
Zo te lezen heb jij je prima vermaakt:) wat is je paspop mooi geworden zeg! en wat heb je een mooi cadeautje voor haar gemaakt.

Fijn weekend
Groetjes Corrie

Oude lappen zei

Het ziet er zo leuk uit, ben bijna jaloers op jou. Het is ook zo goed gelukt hé. Prachtig.
Nelleke is een echte schat.
Liefs Liliane

Unknown zei

Owww... wat had ik daar graag stiekum bij gewest, lekker luisteren naar jullie geklets en genieten van al het moois! Je paspopje is een plaatje geworden!
Liefs, Elly

Unknown zei

Wat is die mooiiiiiiiiiii en wat gezellie zo samen het ziet er allemaal weer top uit en wat een mooi hartje heb je ook weer gemaakt en je paspop dat wil ik ook wel eens leren

Liefs Nellie

sharon's shabby creations zei

Wat supergaaf zeg!! Ik heb zelf ook altijd van die corsetten gemaakt het is een hele leuke klus!! Zeker het aankleden is altijd extra leuk om te doen!! Geniet ervan!!

Groetjes Sharon

Willy zei

Ziet er gaaf uit Jeanet!
Mooie hartjes ook.

nelleke zei

Lieve Jeanet,

Wat heb je een leuke post van een nog leukere dag gemaakt.Ik weet niet of jij dat ook zo ervaart,maar iets van jezelf lezen in een ander zijn post,is altijd een beetje...spannend...!

Maar wat je schrijft is waar:het was een mooie dag met een goud randje,en je heerlijke babbel maakte de dag veel te kort.
Gelukkig ben je zelf erg creatief en kon je de paspop zelf thuis afmaken,de mijne is inmiddels ook af,en zal ik ook binnenkort op mijn blog laten zien.

Heel fijn om mensen zoals jij,op een positieve manier te leren kennen,zonder bepaalde verwachtingspatroon,maar puur om de spontaniteit en de passie voor wederzijdse interesses.

Je prachtige geschenkjes hebben een heel mooi plekje gekregen!
Dank je wel.

heel veel liefs

Nelleke

liszha zei

Wat kan internet toch leuke contacten tot stand brengen. Het ziet er gezellig uit en wat een ontzettend leuk project hebben jullie gedaan met een super resultaat!

*Mieke*Petitevictorianrose*and*PastTimeChildhood zei

Hoi Jeanet, wat een onzettend leuke post, ik moet toegeven dat ik ook best een beetje jaloers ben :)
Zo'n gezellige dag met Nelleke te verbrengen, samen knutselen EN haar poppenkamer in het echt te mogen zien, je bent echt te benijden !!
Wat is het een prachtige paspop geworden, en wat heb je mooie kadootjes voor Nelleke gemaakt.
Het was beslist een pefecte dag .

Lieve groetjes Mieke

Riet zei

Ohhh wowww Jeanet,wat heb je dit SCHITTEREND gemaakt.
Echt weer om van te kwijlen.
En wat staat die daar mooi,kijken er niet veel mensen na,lol.
En wat heb jij mooie dingen voor Nelleke gemaakt.
Geniet van je schitterende aanwinst meis.

Liefs Riet.

scrapcreations-judith zei

Wat geweldig mooi, ik kan me goed voorstellen dat dit heel erg leuk is om te doen.
Groetjes Judith

Miranda Slagboom-de Groot zei

Wauw wat mooi zeg.
Dat ziet er gezellig uit.
Groetjes Miranda

Unknown zei

Wat heb je dat mooi gemaakt,de paspop staat prachtig op je raam en je ziet gewoon dat je geniet terwijl je hieraan werkte!
Paspoppen, oh heerlijk, het zijn de enige poppen die mij kunnen bekoren:))))
Jij hebt er volgens mij weer een nieuwe passie bij hoor!
Je hartje wat je voor Nelleke maakte is ook weer een juweeltje.
Fijne week en dankjewel nog voor je leuke reactie op mijn winkeltje,
liefs, Sonja

anita zei

Hallootjes,
Je paspop is prachtig geworden leuk ook dat garenkaartje met kantklosje eraan. En die ketting van je dochter past er prachtig bij Je geborduurde hartje vind ik superrrr
Groetjessssssss

Danoesja zei

Hoi Jeanet

Wat een gave paspop, ik ben helemaal weg van paspoppen, en wat een mooie hartjes heb je gemaakt, idd leuk om cadeau te geven.
Ik ben ook helemaal weg van je borduurrol uit één van je vorige posten.

Lieve groetjes
Danoesja

Rozen van papier zei

Wat leuk om jullie samen op de foto te zien en wat een prachtige paspop heb je gemaakt samen met Nelleke. Gezellig zo'n'dag, ik heb Nelleke ook als een aardig persoon leren kennen.Dat mag wel eens gezegd worden na vele negatieve geruchten.Wat een mooi hartje heb je gemaakt,

Groetjes Janny

Maia zei

Moet je die twee nou zien freubelen!
Jullie passen perfect bij elkaar qua stijl!
Schitterend is je paspop geworden en wat een leuk idee die vaasvoet!
Fijne dag nog
Lieve groet Maia