dinsdag 14 augustus 2012

SOMS HEB JE GELUK ...........


 Ik struin regelmatig kringlopen of brocante markten af om te zien of er nog wat van m'n gading tussen zit, serviesgoed heb ik zat , mss komt er nog wel eens wat bij maar nu gaat m'n passie meer uit naar poppen en wat daarbij hoort , was laatst in de kringloop voor oud muziekpapier ( ook gevonden hoor ) , maar ik liep langs een vitrinekast en wat zag ik in de hoek zitten jawelll........



een celluloid pop uit ong. 1948 met deze schattige kleertjes aan, sprong bijna een gat in de lucht, klinkt mss gek uit een mond van een volwassene maar je vindt dit niet vaak bij een kringloop , meestal op een markt en dan vragen ze er behoorlijk wat voor, maar deze keer had ik geluk, en nog helemaal gaaf want met deze poppen kon er behoorlijk gespeeld worden ze konden een best tegen een stootje , deze heeft ook een stem binnenin maar die doet het niet meer zo goed, nou jullie kunnen wel begrijpen dat ik zo blij ben als een kind whaha !!


ik heb gelijk een nieuw hoekje gemaakt op onze slaapkamer, heb helaas nog geen kamer over in huis dus het is soms passen en meten en anders sla ik het zolang wel op totdat er een kamer vrijkomt !


was laatst ook nog naar Delft geweest op de antiekmarkt een erg leuke markt en daar had ik weer geluk

allemaal gebreide ouderwetse kleertjes voor een prikkie

nog een schattig klein popje , oude knopen en oude kammetjes

ook dit lieve vestje die deze dames showen

hier kan ik nu zoooo van genieten he

en ook deze gebreide sprei hagelwit en helemaal heel ,

oude lakentjes en gehaakte kleedjes , was nog nooit zo goed geslaag deze keer !
 ook in Gouda is er een leuke markt te vinden , daar vond ik oud naaigerei

khad nog een sauskommetje waar het precies inpaste
 het kant wat eromheen zat kreeg ik erook bij

ach een mens moet toch ook wel eens geluk hebben in z'n leven of niet dan ?
Gezellig dat jullie weer even kwamen kijken

~~~~ Jeanet ~~~~

23 opmerkingen:

Kitty Dieleman. zei

Dat is inderdaad om daar een gat voor in de lucht te springen,dat ziet er echt nog heel gaaf uit,een lootje uit de loterij.
Verder heb je weer erg leuke spulletjes gescoord,geniet er lekker van het ziet er SUPER uit.

Groetjes Kitty

Tachterhuisje zei

Waaaauuww daar ga mijn hart van sneller slaan hoor, wat een mooie pop ... wat een geluk zomaar in een kringloop te vinden zeg, want zeg nou zelf die vind je niet leer zo vaak! En die gebreide vestjes ook zo leeeeuuuuk ooooh ik ben helemaal in de stemming hoor. Ben momenteel ook zo gek van poppen, maar ben op de kringloop alleen nog maar babypoppen van nu tegen gekomen (neem ik ze wel allemaal mee en kleed ik ze "vintage" ;-)
Jij mag echt van geluk spreken hoor.

Lieve groetjes
Carine

Bernadet zei

wowww wat een mazzel had je dan Jeanet, ziet er super uit!!

Pleuntje zei

Ik begrijp je blijdschap. X

sharon's shabby creations zei

Jeetje zeg!! Wat val jij met je neus in de boter zeg!! Echt niet normaal!! En dat poppenkind is ook echt te gaaf zeg!! Geniet van je mooie spulletjes want het zijn reuze schatten die je hebt gevonden!!

Groetjes Sharon

Miranda Slagboom-de Groot zei

Wat ontzettend leuk zeg. Die poppen zijn geweldig. Vind ze nog steeds leuk. Ik was vroeger echt zo'n poppenmoedertje.
Groetjes Miranda

Unknown zei

Wat kan een mens dan blij zijn hè, als je zo alles lijkt te vinden waar je hartje naar verlangd!
Heerlijk dat je net die mooie spulletjes gevonden hebt, je hoekje in de slaapkamer wordt supermooi!
En dat kommetje met oude naaigereitjes, ja, daar worden we jaloers van hoor ;))))))))
Geniet van al je mooie vondsten,
liefs, Sonja

Unknown zei

Wat een heerlijke post en ik geniet met je mee wat een beeldige popenkinderen en wat een mooie spullen heb je weer erbij een mens mag wel eens geluk hebben toch

Liefs Nellie het ziet er prachtig uit

Rita zei

wat een mazzel Jeanet, gefeliciteerd met je aankopen. Het ziet er allemaal weer zo mooi uit. ik heb weer genoten van je foto,s

groetjes Rita

Riet zei

Nou het geluk is met jou Jeanet.
Wat een lief popje zeg,en ze is zo mooi ,wat een bofkont ben jij.
En de rest is ook geweldig,zo gaaf al die dingen,echt een lust om naar tekijken.

Heel veel plezier met je nieuwe spullen,en geniet ervan.

Liefs Riet.

Corrie zei

Jeetje Jeanet
wat een geluk dat je zo'n popje bij de kringloop vind, het is een schatje, ik begrijp je blijdschap.
ook je andere spullen zien er weer super uit, heel veel plezier ermee

Groetjes Corrie

scrapcreations-judith zei

Nou Jeanet, jij bent niet de enige die zit te genieten hoor. Erg leuke spulletjes heb je weer gevonden en weer zo leuk alles op de foto weten te krijgen.
Groetjes Judith

.♥.Gaby.♥.Homestyle.♥.. zei

Wow ..wat moooiiii zeg ..♥
Ja dat is echt wel GELUK hebben nu ..;)
Bij Kringloop vind je soms echt mooie spullen jammer dat die van ons ver weg is ..;(
Geniet en Liefs Gaby..♥

bolletjelucky.blogspot.com zei

Prachtig allemaal Jeanet,soms lijkt het inderdaad een kwestie van op het juiste moment op de juiste plaats te zijn en fijn dat het dan iemand is zoals jij die haar vondsten echt weet te waarderen,dank je voor het mee laten genieten;) groetjes Miranda

Fia zei

Geweldig dat je dan zomaar tegen zo,n schat aanloopt he????
Wat heb je ze leuk aangekleed en zo verzorgd allemaal kan me voorstellen dat je er helemaal gek op bent.

hart,gr Fia

nelleke zei

Hoi hoi,

En je hebt haar al een heel leuk plekje gegeven ook! Zo lief al die spulletjes bij elkaar.
Die blijdschap kan ik me heel goed inbeelden,,heb het zelf ook laatst gehad, daar kan Anita over meepraten...en nee....helemaal niet gek van een volwassen vrouw..hahahhahaha.....

liefssss
Nelleke

Celine zei

Jaaa jeeeej.. dan zou ik ook een gat in de lucht springen, bij zo'n prachtige vondst!! Zo iets vind je altijd, juist als je er niet naar op zoek bent :) Lucky you!
Echt super mooi!! Die popjes ( allemaal ) en de oude kleertjes en kantjes, klosjes.. geweldig! Ik wil oooook :)))) Lieve groet Celine

Willy zei

Je bent weer lekker bezig Jeanet met je poppen ;) Ziet er leuk uit!

Rozen van papier zei

Oh je hebt het echt leuk getroffen met die pop! Ziet er nog erg mooi uit, uit 1948, dat is oud!
Leuk al die andere spullen ook, staat erg mooi bijelkaar.

Lieve groetjes Janny

Laura zei

Wat een geweldige vondsten. Heerlijk om hier zo van te genieten.
Het is een mooi postje om naar te kijken,
lieve groetjs Laura

Marguerite zei

Oh je hebt er ook neus voor zeg!! Wat een mooie spulletjes heb je gevonden.
Groetjes Marguerite

anita zei

Hallootjes,
Jeetje dat is echt geluk hebben zeg zo`n mooie pop te vinden bij de kringloop. Ik noem dat altijd een gat in het dak moment hihihhi. Ik herken dat gevoel en volwassen of niet we moeten altijd een klein stukje van het kind in ons blijven hoor.Je hebt ook schattige kleertjes gevonden op de antiekmarkt vooral dat roze vestje vind ik superrrr (maar ik heb dan ook een roze tic :-)
Groetjesssssss Anita

*Mieke*Petitevictorianrose*and*PastTimeChildhood zei

Hoi Jeanet, dankje wel voor je leuke reactie op mijn Blog.
Wow wat heb je geluk gehad bij de kringloop zo'n leuk popje te vinden.
De naaispulletjes zijn anders ook om op te vreten :)
Leuk te zien dat je ook een "poppengek" bent, voordat het Blogland gaf, dacht ik altijd dat ik alleen zo'n poppengek was.
Doet goed te zien dat het er veeeeel meer zijn.
Wat het truitje betreft, natuurlijk kun je dat ook doen, ik kan je zeggen hoe ik het gedaan heb, nl. niet helemaal in de koffie steken.
Ik heb sterke oploskoffie gemaakt en die in de plantenspuit gedaan, dan het truitje aan de waslijn en beginnen voorzichtig te sproeien, zo kun je zelf bepalen hoe oud het eruit moet zien.
En ruiken doet het naderhand ook nog lekker, pfffff wat 'n verhaal.

Lieve groetjes Mieke