donderdag 9 augustus 2012

SHIRLEY & LOESJE

We zijn weer terug van een heerlijke vakantie Italie aan het Gardameer , prachtige omgeving daar en zo groen ongelovelijk , de plaatsjes zo schitterend en heerlijk om daar 's avonds op een terrasje te zitten , ook naar Venetie geweest , de vakantie is omgevlogen en we hadden helemaal geen zin om naar huis te gaan , het gewone ritme oppakken viel ook niet mee !
Ik heb ook weinig op handwerkgebied gedaan in de vakantie kwam er gewoon niet van , maar eenmaal thuis dan kriebelt het toch weer hoor ! M'n liefde en interesse voor poppen is weer helemaal terug dankzij een heel lief en super creatief persoon Nelleke , we delen dezelfde passie, namelijk oude poppen en wat daarbij hoort ,bij mij staan ze boven maar wilde er nu weer eens 1 beneden neerzetten , met deze pop is vroeger lekker gespeeld , het haar was uitgekamt , je zag nog wel dat ze pijpenkrullen heeft gehad , dus wat heb ik gedaan , de krultang erbij gehaald en opnieuw krulletjes gemaakt 
en kijk nu heeft ze weer een mooie krullenbos, heeft ze geen schattig snoetje 

  ik noem haar SHIRLEY , omdat ze een beetje op Shirley Temple lijkt


dit popje heb ik gister in Gouda gekocht op de antiekmarkt , tis geen oudje maar een replica, vond ze zo schattig en ja een poppenmoeder zoals ik heeft daar nu eenmaal een zwak voor

dit popje noem ik LOESJE , omdat Nelleke me de passie voor de poppen weer naar boven heeft gehaald, we zullen nog een hele gezellige tijd gaan krijgen denk ik met een poppenbeurs in het vooruitzicht !

dit beertje heb ik ooit eens zelf gemaakt ook de kleertjes , het beertje is helemaal verschoten maar dat vind ik juist zo leuk , het popje heb ik ook al heel lang , tis geen oudje maar kheb haar toch zeker al 30 jaar !

ik ben helaas niet in het bezit van oude schoentjes , maar je kunt ze wel zelf maken natuurlijk, deze komen van H&M en heb ze oud gemaakt met distressinkt , wat kaal gemaakt aan de voorkant , kant erin en je hebt schattige babyschoentjes

deze kaart heb ik ooit eens gemaakt voor het boek scrapcards van Truike waar ik aan mee mocht werken en komt nu goed van pas , tis een babykaart

is het geen lief tafereeltje bij elkaar , ik ben er blij mee


hier heeft ze het boekje van Grietje op schoot , kan ze af en toe eens lekker uit  voorlezen, ik ben ook nog ouderwetse kleertjes aan het breien , dus jullie zullen nog wel eens meer van dit poppenspul tegenkomen !

dit zijn de schoentjes in het nieuw , de kleinste babymaat 16

hier heb ik ze oud gemaakt en kant erin geplakt

ze staan op een koffertje waar kleedjes op liggen die ik in Italie gekocht hebt , zo mooi wit , met borduursels erop

ze zijn schattig toch ?

Ben blij dat ik nog vakantie heb dus kan nog verder aan de brei !

~~~ Jeanet ~~~



18 opmerkingen:

Corrie zei

Fijn dat jullie zo'n heerlijke vakantie hebben gehad Jeanet, gezellig dat je er weer bent, en het is gelijk weer genieten hier.

wat een lief tafereeltje zo alles bij elkaar

Groetjes Corrie

Carla zei

Fijn dat je een leuke vakantie gehad hebt.
Die schoentjes zijn echt te gek...maar waar had je dat patroontje nou vandaan...dat kan ik niet goed ontcijferen in je verhaal.

De popjes zijn echt lief!!!

lieve groetjes Carla.

bolletjelucky.blogspot.com zei

Hoi Jeanet,fijn dat je zo genoten hebt van je vakantie,ben er nog nooit geweest maar het klinkt heerlijk;) Je tafereeltje ziet er superschattig uit en wat een leuk idee van die schoentjes!!groetjes Miranda

sharon's shabby creations zei

Wat een vreselijk mooi heb je dat gedaan zeg met die schoentjes echt geweldig!!

Groetjes Sharon

.♥.Gaby.♥.Homestyle.♥.. zei

Gardameer is prachtig ik ben er vaak geweest ...♥
En je schoentjes zijn leuk geworden ..;)
Fijn weekend Lieve gr Gaby...♥

Unknown zei

Fijn dat je er weer bent,ik word altijd blij van jouw mooie posten.
Heerlijk toch dat een oude passie weer boven komt, zelf heb ik niks met poppen,ook niet als kind,ik speelde met de bal:),maar je hebt er weer beeldige sfeerhoekjes mee gemaakt. Genieten hoor.
Liefs,Sonja

Elly zei

Fijn dat je een lekkere vakantie hebt gehad Jeanet! Nu maar weer lekker aan de slag met freubelen hoor :-) Het ziet er allemaal weer schattig uit, en die schoentjes...hoe leuk heb je dat nou weer gedaan zeg :-)

groetjes, Elly

nelleke zei

hey Jeanet,

Wat een schattige post heb je gemaakt! Die "shirly templeï"is echt een dotje!!
Dat je dat met het haar hebt gedaan is echt een supervondst..evenals die oudgemaakte schoentjes,ze lijken echte oudjes...Zon koffertje met al die lieve spulletjes is een lust voor het oog.En Loesje is een snoesje,een popje voor je pop..hahahaha..we verwennen die poppenkinderen toch maar wat graag hè?

Ik heb heerlijk van je foto`s genoten...dat vraagt om meer!

lieve groetjesss

Nelleke

nelleke zei

Oja vergeet ik nog wat over dat schattige zelfgemaakte beertje te zeggen...die is ook schetig!

doeyyy

liesje zei

Wat een mooie post!!!Toch heerlijk hé zo leven in die poppenwereld.Je beer is ook een schatje en wat fijn dat jullie zo een leuke vakantie hadden.Nog veel poppenplezier.
Lieve groetjes Carine

Unknown zei

Wat fijn dat je zo een fijne vakantie hebt gehad en wat leuk die poppennnnnnnnnn toevallig heb ik gisteren op een rommelmarkt ook twee poppen gekocht en ben ook met de haren bezig ik vind het ook zooooo leuk en wat heb je het allemaal weer mooi bij elkaar gemaakt je hebt me helemaal aangestoken er komt geen kaart meer uit mijn hand en mijn blognaan veranderd hahahah ik vind het heerlijk om bij je te komen neuzen complimentjes weer voor al dat moois

Liefs Nellie

Riet zei

Het is echt een droom bij jou Jeanet.
Ohhh meis wat is het mooi,zo heerlijk om naar te kijken.
Ben zelf ook een grote liefhebber van poppen en beren.
En die schoentjes echt geweldig.
Geniet er maar heerlijk van.

Liefs Riet.

Miranda Slagboom-de Groot zei

Heb m'n ogen weer uitgekeken bij al dat moois.
Groetjes Miranda

Willy zei

Ziet er weer leuk uit Jeanet ;-)

Oude lappen zei

Het idee van de schoentjes is geweldig, ga ik zeker ook eens proberen. Fijn dat jullie zo'n leuke vakantie hebben gehad. De eerste dagen is altijd moeilijk als je terug komt. In je hoofd ben je nog ver weg maar in werkelijkheid is het anders hé.
Bedankt voor de leuke foto's.
Liefs Liliane

anita zei

Hallootjes poppenkapster hihihihhi wat een schatje is loesje En wat een leuk idee om haar loesje te noemen omdat Nelleke je passie weer tevoorschijn heeft gehaald. Dat beertje is ook lief ,knap dat je dat zelf maakt. Dat popje wat je al 30 jaar hebt heeft die aan de achterkant een huilend gezichtje zodat je het hoofdje kan draaien?Het lijkt namelijk erg veel op het popje wat ik ooit gehad heb .Die schoentjes vind ik ook erg schattig.
Fijne week groetjes Anita

anita zei

Hallootjes,
Was ik nog weer eventjes.Je vroeg of ik het popje met die 2 gezichtjes niet meer had.Ik moet je eerlijk bekennen dat ik daar nu natuurlijk spijt van heb maar ik heb hem schrik niet, weg gegooid heel lang geleden erg he?
Groetjesssssss

Sarina zei

Wat een beeldige poppekinders!
Die schoentjes zijn echt leuk geworden,

Fijne nieuwe week, groetjes,
Sarina