zaterdag 3 november 2012

Een Brocante Naaidoos

 Deze naaidoos heb ik gekregen van een buurvrouw van mijn ouders zij deed er niets meer mee, ik heb hem al heel lang , gebruikte hem erg veel toen m'n meiden klein waren , ik naaide veel kleertjes voor ze dus hij zat helemaal vol met knoopjes, stofjes, garen en ritsen en weet ik wat nog meer ! Maar kleren naaien doe ik allang niet meer dus de naaidoos verdween achter in een kast , tot vorige week haalde ik hem uit het stof , eerst goed schoongemaakt en wit geverft, pfff wat een klus was dat , de randjes even doorgeschuurd voor een oude "look"
 
nog wat kaartjes en klosjes gemaakt voor het kant om te rollen

 
daarna kwam het leukste de naaidoos inrichten, ben er best een tijdje mee bezig geweest , wanneer je hem helemaal uittrekt is het een groot ding en je kunt er heel veel in kwijt
 in de klep aan de rechterkant heb ik een lintje gespannen zodat er klosjes achter passen, het meeste kant wat erin zit is allemaal oud , ben gek op speldenkussentjes die horen erbij , wat vingerhoedjes en kantklosjes met oud lint een stukje zeep om het lekker te laten ruiken

de laag eronder ook wat gemaakte kaartjes , oude knoopjes , en een mooi plaatje van een communie 
 
in de onderste laag heb ik wat stofjes gelegd en oude maaswol kaartjes , klosjes en nog meer kant en weer een kussentje gemaakt van een oud laken en dan bestempeld
 de linkerkant met stofjes in het blauw , oude zakdoekjes en een klein kussentje
 aan de linkerkant is een laag gevuld met oud broderie , mooi uitgeprint kaartje erop gelegd met stukje zeep
 in de linkerklep allemaal kaartjes en klosjes die ik gemaakt hebt , omgerold met kant , wat oude dmc bolletjes erbij en een grote schaar
 in de linkerklep ook een lintje gespannen met kaartjes en kantklosjes ertussen
 zo is het ingeklapt de kleppen blijven open staan
 kheb er nog 2 bestempelde kussentjes aangehangen
 het was erg leuk om deze naaidoos te vullen , wilde er nog wel meer in doen maar hij zat al vol
 m'n man zei al je gaat dit toch ook nog wel gebruiken........niet , nee alleen maar om naar te kijken natuurlijk whahaha !!
Zo staat het in het hoekje bij de naaitafel paste nog net !
 
Gezellig dat jullie weer even zijn wezen kijken
 
Liefs Jeanet

33 opmerkingen:

Het lieve hemeltje. zei

haaai, wat is hij mooi geworden!!!
Het is zeker zonde om al die mooie spulletjes te gebruiken haha.
Het is wel een hele bijzondere naaidoos zo...en hij hoort helemaal bij die oude naaimachine.

groetjes Ciska

Corrie zei

Geweldig wat is die mooi geworden zeg en super mooie gevuld met al die leuke spulletjes
Groetjes Corrie

Miranda Slagboom-de Groot zei

Wat ziet dat er weer leuk uit. Staat heel gezellig zo.
Groetjes Miranda

Marguerite zei

Wat ziet dat er mooi uit.
Ik heb vorige week er eentje van de stort gered. Hij moet nog helemaal geschilderd worden, mooie knopjes erop enz.... En nu moet ik bekennen ik heb er al 2 alleen die zijn zwart geschilderd.
Groetjes Marguerite

Unknown zei

Wat is dit prachtig zeg, elk laagje vind ik even mooi, mijn handjes beginnen te jeuken om te starten met het vullen van mijn eigen naaikist, maar....tijd hè, het zal nog even moeten wachten maar ik plaats dit leuks wel alvast bovenaan op mijn to-do lijstje voor na de feestdagen, ik ben er helemaal weg van, suuuuuuuuupermooi!
Fijn weekend verder, liefs,Sonja

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat een plaatje Jeanet,hij staat daar wel heel erg mooi te wezen.Misschien moet ik de mijne ook maar eens gaan re-stylen,hihi,lieve groetjes en fijn weekend Miranda

weitjes zei

Ik heb een keer een workshop van je gevolgd,maar je zal me niet meer kennen denk ik,maar wat ben je toch een heerlijk mens,die met zoveel overgave en liefde zulke mooie dingen maakt.Ik geniet altijd van alle stukjes die je plaatst,je kan ergens nog zo van genieten.Dit ook weer , zo mooi!!!!Groetjes, fijn weekend,Francis

sharon's shabby creations zei

Wat heb je dat vreslijk mooi gedaan zeg!! Ben er helemaal stil van!! En wat een hoop werk?
Niks anders dan complimenten!!

Lieve groetjes Sharon

Sabine zei

Wow wat een gave naai doos is dat geworden zeg. Ik heb hier ook nog van die maaswol kaartjes maar nog niks mee gedaan. Als ik ooit zo'n mooie kist tegen kom dan weet ik het wel. Je mag echt supertrots zijn op het eindresultaat. Liefs Sabine

marijke zei

Dat ziet er super uit

Andrea zei

Heel leuk! Hier word je helemaal blij van.
Ben van de week naar de crea beurs geweest, ook zulke leuke dingen!
goed weekend!
groetjes Andrea

Conny's-blog zei

Je naaikastje is heel mooi geworden zeg, ik heb er ook een in de kamer staan met de klepjes open en allerlei oude spulletjes erin, gezellig om te zoen toch........gr.Conny

♥Sanne zei

hahaha die opmerking van je man. Geweldig. Wat een werk was dat zeg, maar het resultaat mag er zijn. Ik vind die kaartjes die je maakt voor het kant op te rollen heel goed gedaan. Zo goed als je iets zelf mooi kan maken. Dan kost het je bijna niks. Mooie spulletjes heb je en goude vingers ;)

Lieve groet Xanne

*Mieke*Petitevictorianrose*and*PastTimeChildhood zei

Waaaaw Jeanet, wat superrrrr mooi !!!
Wat heb je het naaidoosje prachtig gevuld, ik blijf maar kijken zoooo gaaf vindt ik het.
Ik heb ook nog zo'n bruin naaidoosje staan, en nu ik dit zie gloof ik dat ik het ook maar eens moet verven :)
Bedankt voor deze geweldige inspiratie !!!
Een heel fijn weekend.

Lieve groetjes Mieke

Coby zei

Oh die is echt mooi geworden en de spullentjes erin geweldig leuk.

Ik heb een soortgelijke maar die is nog bruin en ik gebruik hem nog heel vaak.

fijn weekend,

lieve groetjes Coby

anneke's creaties zei

geweldig wat is dit moooooooooooooi
en alles wat er in zit vind ik ook suuuuuuper
je blijft er naar kijken
echt een blikvanger

groetjes anneke

Unknown zei

wowwwwwwwwwwwww wat is die mooi geworden en wat gaaf met die mooie spullen erin en echte blikvanger

Liefs Nellie

nelleke zei

Ohhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!! en ahhhhhhhhhhhhh...wat gaaaaaaaaaaaaafffff wat mooooooooooooooi!!! ik weet werkelijk niet wat ik zie...zoveel moois.Wat een scahtkist is het geworden...pffff..

Je hebt een supermooi hoekje daar in je kamer gecreeerd!

ff bijkomen..hahaha...

liefs


Nelleke

Sinikka zei

Een ontzettend bijzondere naaidoos. Ik vindt het erg mooi uitzien. Zo leuk om even te komen kijken wat je nu weer hebt gekocht of gemaakt. Wij verschillen zo enorm van stijl. En toch....altijd geweldig om even te komen snuffelen.
Gr. Sinikka

Krek wak wou zei

Wauw....wat ziet je naaidoos er super prachtig uit! En wat een geweldige spulletjes!! Een echte schatkist!!! Ik ben er nog steeds niet toe gekomen om de klossen te maken maar het stat op de planning!! Zeker als ik ze weer bij jou zie, krijg ik er zin in!
Fijne zondag en liefs van Nicole

scrappy jen d zei

Lieve Jeanette,
Wat een schitterend naaidoosje is het zo! Echt een schatkistje!
Mooi, die twee bestempelde zakjes eraan! Liefs, Jen.

Grietje zei

Wat weer een heerlijke post heb je er van gemaakt ....iedere keer weer geniet hier bij jou.
De naaidoos is echt super mooi geworden en de inhoud staat er geweldig bij. Zo samen met de naaimachine een prachtig geheel.
Prettige zondag verder,
Groetjes Grietje

Anja Leijten zei

Wat een lust voor het oog, die naaibox van jou.
Zou er hebberig van worden, zo leuk gevuld met allerlei mooie spulletjes.
Echt een blikvanger zo, heel mooi!!
Groetjes anja

Laura zei

Wat is ie mooi geworden Jeanet. Zonde om te gebruiken! Je hebt gelijk, gewoon om lekker naar te kijken. Fijne zondag verder. Liefs Laura

Rozen van Papier zei

Oh wat een gezellig naaiboxje! Wat is dat leuk geworden en vooral de inhoud is ook zo mooi! De kaartjes voor de kantjes vind ik énig!
Mooi hoor!

Groetjes Janny

sandra_w zei

Ziet er allemaal weer zó mooi uit Jeanet! Prachtig!

San x

Willy zei

Ohhhh.....wat is die mooi geworden....en zooooveel mooie spulletjes erin!

liesje zei

Wat ziet hij er prachtig uit!!!
Ik ga die van mij ook terug van boven halen en ik zou hem ook wit willen maken maar durf er niet aanbeginnen moet je die latjes er dan afschroeven? en hij is zo mooi ingericht je hebt mij weer geinspireerd hoor.
Lieve groetjes Carine

Laura zei

Hoi Jeanet,
wat een geweldige mooie naaidoos...
en die inhoud wauwwwwww
en wat 'n super idee om deze wit te maken.

ik heb eens de zelfde gekocht bij de kringloop, haha nu is mijn kerstvakantie gevuld..

lieve groetjes Laura

Unknown zei

Via via, kwam ik bij jou terecht...nou ik heb mijn ogen uitgekeken...wat maak je super leuke dingen...ik ben direct volger geworden, want ik wil telkens weer genieten van al dit moois. Groetjes Martine

Hilda zei

Oooooooooooooooooo Jeanet,

Wat ben ik verliefd op je naaidoos. Wat is die gaaf en dan de inhoud. Tsssssssssssssss kanik ff langs komen en ff in echie zien. Als ik weg ga zou ik vooral niet mijn zakken na kijken.
Ooo die klossen en al die kaartjes met kantties en broderietties,zo gaaaaaaaf!!!!!!!
Prachtig zoals alles bijelkaar staat!!!!


Liefs Hilda

greet's foto's zei

dit is geweldig, zo'n mooie naaidoos,en dan nog zo heerlijk vol.daar krijg je geen genoeg van,heb ook nog bij je poppen gekeken ohhhhh,ben zooooo jaloersssssssssssssss.zulke mooie kleertjes.

lieve groetjes GREET

Maia zei

Ooooooo, echt prachtig gemaakt tot in de kleinste details schitterend!
Ik heb als ik dit zie spijt dat ik zo'n oude naaikist niet gekocht heb op de rommelmarkt vorig jaar.
Ik ga snel door naar je volgende post
Doei