zaterdag 10 november 2012

Paardje ~ Mini kleertjes ~ Popjes

 Het paardje wat ik al eens van vilt gemaakt had heb ik vergroot en deze nog een keer van een lap stof gemaakt

er wieltjes van karton onder gemaakt , beetje het idee van een oud trekpaardje, de stof ingesmeerd met distressinkt, teugels gehaakt 

 de manen en staart van Tilda haar gemaakt
 een vilten zadel erop gemaakt met kleedje van broderie eronder
 het paste nog net op het kastje bij de poppen
 ik vind het ook leuk om mini kleertjes te maken , teken zelf wat patroontjes uit , niet te moeilijk hoor , kantje erlangs voor de afwerking
 even passen , ja hoor het zit goed
 ik had nog wat gebreide lapjes liggen daar heb ik vestjes van gemaakt , mooi randje erlangs om het af te werken
 laat maar eens zien popje
 ja hoor dit past je prima
 

ook meteen voor het andere popje een vestje gemaakt kanten randje erlangs gestikt voor het rafelen
 1 mutsje ook van dat gebreide lapje gemaakt en 1 uit een kanten kleedje
helaas  heb ik geen oud bedje om ze in te zetten , maar zelf maken is natuurlijk erg leuk, ik heb zelf eerst een patroon van een bedje getekend dit uit dik karton geknipt, alles 2x

 daarna het karton beplakt met stof, voor de buitenkant en binnenkant andere stof genomen, plak de delen stevig op elkaar vast
 pootjes eronder gemaakt van houten stokjes en een kraal
 het bedje in elkaar gelijmd en hier en daar een spijkertje in geslagen , nog een hartje aan de binnen en buitenkant gestempeld
 een klein matrasje erin gemaakt en een granny vierkantje gehaakt als warm plaidje in het bedje
ze kunnen er saampjes heerlijk in zitten


Nu ga ik me eens op wat kerstcreaties storten want voor je het weet staat kerst voor de deur !
 
Fijn weekend allemaal
 
Liefs Jeanet

23 opmerkingen:

Unknown zei

Wat krijg je een heerlijk poppenwereldje, je popjes zijn echt van alles voorzien, heerlijk om te zien hoe jij wel overal een oplossing voor kan bedenken.
Het paardje en bedje zijn héél erg mooi, het maakt het plaatje af!
Ben benieuwd naar je kerstcreaties, ben zelf al een beetje 'kerstmoe' ;))
Fijne avond verder, liefs, Sonja

Unknown zei

Nou je hebt het weer helemaal gezellig gemaakt voor je poppenkinderen ze hebben het maar goed bij jou ik vind het prachtig wat je allemaal weer gemaakt hebt
wens je een fijn weekend

Liefs Nellie

Hobbyrita zei

Wow, ben jij even een creatieve dame Jeanet! Wat een leuke poppenwereld heb jij thuis, ik ben er echt jaloers op. En dat paardje is ongelooflijk mooi :) Het bedje is ook wel iets om trots op te zijn, zo alles helemaal zelf ontworpen en gemaakt. Proficiat, rita.

Coby zei

Hallo Jeanet,

wat leuk en dat paardje vind ik helemaal geweldig leuk...

Ik ben benieuwd naar je kerstcreaties...

fijn weekend,

Coby

Hilda zei

Ooooooooooo jeanet, wat is je paardje mooi geworden, superrrrrrrrr. Leuk met die wieltjes er zo aan top!!!!

Oooooooooooooo ik bern elemaal verliefd op je zelf ontworpen bedje. Leuk met stof en gehaakte sprei!!!!! Ik ben verliefd.
Oooooooooooooooo en de vestjes van de kleien lieverdjes zijn ook heeeeeeeeeeeeeel mooi geworden.

Liefs Hilda

Marguerite zei

Ohhh wat is dit weer mooi. Dat paardje ohhhh helemaal te gek.
Groetjes Marguerite

Miranda Slagboom-de Groot zei

Het is weer een genot om alles te bekijken.
Groetjes Miranda

Het lieve hemeltje. zei

Jeetje Jeanet...wat ben je toch on-ge-loof-lijk creatief.
Ben vooral verliefd op het trekpaardje wat een moppie..

groetjes Ciska

♥Sanne zei

Hier word ik zo blij van. Ik geniet van je blog Jeanet. Dat super leuke poppebedje moet ik ook maken voor mijn dochtertje. Ik zag in de kingloop een oud keukenkastje gebroken wit en de binnenkant beplakt met een bloemetje. Ik wilde er een klein poppenhuisje van maken en nu helemaal met dat bed wat jij maakt. Wat een creatief en leuk idee. Ook de poppekleertjes zijn heel lief.

Liefs Xanne

liesje zei

Wat is het allemaal weer zo mooi Jeanet.Dat lieve paardje ziet er zo mooi uit en die kleine kleedjes gewoon prachtig.Weet je wat ik zou willen dat je mijn buurvrouw was, wat zou ik veel van je kunnen leren.Ik wil je ook bedanken voor de tips van hoe ik mijn naaikoffer moest verven.Ik ben er heel gelukkig mee hij ziet er mooi uit.
Nu nog wat klosjes maken en dan zet ik hem op mijn blog.
Nog lieve groetjes Carine

Twa zei

Oooo, wat ben je toch ontzettend creatief! Het ziet er allemaal weer super uit!
Groetjes Antoinette

Carla zei

het paardje vind ik echt super!!!
En het bedje is ook schattig hoor, lekker hoor zo bezig zijn.
Ik heb momenteel weer tijd tekort...dus kom nergens aan toe (in mijn gevoel dan)

fijne zondag...liefs Carla,

.♥.Gaby.♥.Homestyle.♥.. zei

Hi Jeanet..♥
OOoohh wat een prachtig♥ bedje heb je gemaakt ..;)
een leuk idee voor mijn jongste kleindochter♥ met kerst♥ te maken;;)
En dat paardje♥ is ook al zo snoezig♥ om te zien ..;)
Liefs♥ en Fijne♥ Zondag♥ Gaby..♥

Henriëtte zei

Wauw wat een geweldig leuk paardje en dan met die poppen erbij, echt super gedaan, Heel mooi geheel.
Groetjes Henriette

*Mieke*Petitevictorianrose*and*PastTimeChildhood zei

Hoi Jeanet, wat een schattig paardje en het bedje is zooooo leuk gemaakt!
Het wordt echt al lekker vol in je poppenkamer :)

Lieve groetjes Mieke

Rozen van papier zei

Wat een dotje van een paardje! Helemaal compleet is je poppenkamer nu!

Groeten Janny

nelleke zei

Hey meisje,

eindelijk je mooie postje bekeken...Wowww dat paardje MET wieltjes zelfs?? Wat knap zeg! En dat bedje vind ik ook zòn vondst.

Die twee schattige popjes zijn nu heerlijk mooi aangekleed. echt fantastisch!!
Je ouders hebben zeker hun ogen uitgekeken bij het mooi gevulde kastje.

Liefs en alvast een super creative week gewenst.

liefs


Nelleke

Sinikka zei

Wat ben je goed bezig.......het paardje is GEWELDIG!!!
Gr. Sinikka

sharon's shabby creations zei

Wat een schattig paardje zeg!! en dat bedje weer helemaal te gek!! Ik ga van de week als het lukt ook voor het eerst een broekje maken. Ben benieuwd,maar bedankt voor de tip want inderdaad met die spelden kan je kijken ofdat het past!!! Helemaal niet aan gedacht!!! Helemaal super!!

Veel liefs Sharon

Willy zei

Wat leuk weer allemaal!

Laura zei

Weer allemaal van die leuke dingen Jeanet! Dat paardje is ook weer super geworden, net echt oud En al je kleertjes, geweldig!! Liefs Laura

Pour lámour du vintage blue zei

Super hoor die lieve kleine popjes met hun outfit en echt prachtig dat je het zelf gemaakt hebt. Ik zag ook je vorige post, mooi hoe die kast van je vader geworden is en die zal je nog lang koesteren.

Lieve grotjes
Carine

Anneke klerks zei

wouuuuuuuuuuu, je hebt ook niet stil gezeten , wat een mooie spulletjes heb je er weer bij gemaakt
FANTASTISCH!!!!!!!!!
liefs anneke